دولت ژاپن خواستار بهبود حفاظت از داده‌های کاربران فیسبوک شد

دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
دولت ژاپن اخیرا از فیسبوک خواسته است تا حفاظت از داده‌های کاربرانِ میلیاردی خود را بهبود بخشد تا در آینده شاهد رسوایی جدیدی نباشیم.
تبلیغات

دولت ژاپن به‌تازگی و به‌دنبال رسوایی‌های اخیر فیسبوک که منجر به لو رفتن اطلاعات حساس ده‌ها میلیون کاربر در سراسر دنیا شد، از این شبکه‌ی اجتماعی درخواست کرده است تا به حفاظت از داده‌های کاربران خود اهمیت بیشتری دهد و آن را بهبود بخشد.

ژاپن از Facebook خواسته است تا گزارش کامل تمامی مشکلات امنیتی را برای کاربرانش بفرستد، نظارت خود را روی ارائه‌دهندگان اپلیکیشن‌های مختلف مبتنی بر پلتفرم خود افزایش دهد و در کنار این‌ها، تمامی تغییراتِ اعمال‌شده در بخش‌های امنیتی خود را به رگولاتورها گزارش کند.

گفتنی است که این درخواست در واکنش به سرقت اطلاعات نزدیک به ۳۰ میلیون کاربر در پی نقصی امنیتی، برای فیسبوک ارسال شده است. پیشتر در ماه آوریل شاهد رسوایی بزرگی برای این غول دنیای فناوری بودیم؛ جایی که اطلاعات شخصی نزدیک به ۸۷ میلیون کاربر فیسبوک توسط شرکت بریتانیایی کمبریج آنالیتیکا، در راستای اهدافی نادرست، مورد سوءاستفاده قرار گرفته بودند.

کمیسیون حفاظت از اطلاعات شخصی کشور ژاپن که به‌‌همراه مقامات بریتانیا و چندین جای دیگر، تحقیقات مهمی روی ماجرای مربوط به کمبریج آنالیتیکا انجام داد، روز دوشنبه اطلاعیه‌ای را منتشر کرد. این کمیسیون در اطلاعیه‌اش به‌صراحت نوشته که درخواست بهبود حفاظت از حریم شخصی کاربران را برای فیسبوک ارسال کرده است؛ البته این درخواست شامل هیچ‌گونه دستور مستقیم یا مجازات برای این شبکه‌ی اجتماعی نمی‌شود.

ظاهرا رسوایی کمبریج آنالیتیکا حدود ۱۰۰ هزار کاربر ژاپنی را تحت‌تاثیر قرار داده است. این کمیسیون مدعی است که فیسبوک به‌زودی در شعبه‌ی ژاپنی وب‌سایت خود، اطلاعات بیشتری را در این رابطه منتشر خواهد کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات