یوتیوب تدابیر امنیتی شدیدتری در دفاتر خود اعمال می‌کند

پنج‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب پس از حملات دیروز به دفتر خود در سن برونو که توسط نسیم اقدم، شهروند آمریکایی ایرانی‌‌تبار انجام شد، اعلام کرد که تدابیر امنیتی را در تمام دفاتر بین‌المللی خود افزایش می‌دهد.
تبلیغات

یوتیوب اعلام کرده است پس از حمله‌ی مسلحانه‌‌ای که دیروز در دفتر این شرکت در سن برونو کالیفرنیا انجام شد و به آسیب دیدن سه نفر انجامید، تدابیر امنیتی را در تمام دفاتر خود در تمام نقاط جهان افزایش می‌دهد. یوتیوب به این نکته اشاره کرده است که افزایش تدابیر امنیتی یک سیاست کوتاه‌مدت نیست و این شرکت در نظر دارد این استراتژی را به‌عنوان یک نگرش بلندمدت دنبال کند. سیاست جدید یوتیوب را باید متأثر از حمله‌ی دیروز و افزایش خشونت‌ها در فضای آنلاین خواند که رفته‌رفته شاهد نمود آن در دنیای واقعی نیز هستیم.

یوتیوب تصمیم خود در مورد افزایش امنیت در دفاتر بین‌المللی را از طریق حساب کاربری توییتر گوگل در قالب یک بیانیه‌ی منتشر کرده است. هنوز مشخص نیست آیا گوگل نیز چنین سیاستی در پیش خواهد گرفت یا خیر. همانطور که می‌دانید، روز گذشته شاهد حمله‌ی یک آمریکایی ایرانی‌تبار به دفتر یوتیوب در سن برونوی ایالات کالیفرنیا بودیم. نسیم اقدم که پس از زخمی کردن سه تن از کارمندان یوتیوب اقدام به خودکشی کرد، در پی حذف ویدیوها و اعتراض به سانسور صورت‌گرفته از سوی یوتیوب به این حمله تروریستی دست زد.

باید دید تیراندازی دیروز چه پیامدهایی به همراه خواهد داشت. پس از تیراندازی دیروز، شماری از گروه‌ها در حمایت از اعتراض نسیم اقدم، سانسور اعمال‌شده توسط یوتیوب را مورد حمله قرار داده‌اند و با استفاده از هشتگ CensorshipKills# در حال اشاعه‌ی نقطه‌نظر خود در رابطه با حمله‌ی دیروز هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات