مسئولان المپیک پیونگ چانگ خبر از حمله سایبری احتمالی دادند

یک‌شنبه ۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
آغاز المپیک زمستانی با حاشیه‌های فراوانی همراه بود؛ از جمله رژه مشترک ورزشکاران دو کره و عدم اهدای گوشی سامسونگ به ورزشکاران ایرانی. حال مسئولان از احتمال حملات سایبری به این مسابقات خبر دادند.
تبلیغات

به گفته‌ی سخنگوی بازی‌های المپیک زمستانی، سونگ بایک یو، مسئولان برگزاری المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ کره‌ جنوبی در روز مراسم آغازین در حال بررسی مشکلی در سیستم‌های غیر حیاتی بودند؛ اما تاکنون قادر به تشخیص دادن اینکه دلیل آن حمله سایبری بوده است یا نه، نبوده‌اند.

المپیک زمستانی جمعه همراه با مراسمی تماشایی آغاز شد و درحالی‌که سیستم‌ها کار خود را به‌درستی انجام دادند، سران کشورهای مختلف در آنجا حضور داشتند و شاهد رژه‌ی مشترک کره جنوبی و کره شمالی بودند. رهبر تشریفاتی کره شمالی، کیم یونگ نام و خواهر رهبر کره شمالی، کیم یو جونگ و معاون رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا، مایک پنس، در این مراسم حضور داشتند.

بعضی از رسانه‌های محلی گزارش کردند در و‌بسایت بازی‌ها و چند مجموعه تلویزیونی مشکلاتی به وجود آمده و دلیل آن حمله سایبری بوده است؛ اما سونگ گفت هنوز برای اعلام اینکه هکرها قصد آسیب رساندن به آن‌ها را داشته‌اند، خیلی زود است. سونگ در گفتگو با خبرنگاران بدون ذکر کردن اینکه مشکل دقیقا چه بود، گفت:

دیشب مشکلاتی پیش آمد که به مدت چند ساعت بر بعضی از سیستم‌های غیر حیاتی ما تأثیر گذاشت. بابت مشکل پیش‌آمده عذرخواهی می‌کنیم. این مشکل در اجرای هیچ کدام از رویدادها مزاحمتی ایجاد نکرد و تأثیری روی امنیت ورزشکاران یا تماشاچیان ندارد.

سونگ همچنین گفت متخصصان امنیتی در حال تحقیق درمورد این حادثه هستند:

متخصصان همه چیز را زیر نظر دارند تا از امنیت مطمئن شوند و خدمات سیستم‌ها را در سطح مورد انتظار نگاه دارند.  در حال حاضر در حال تحقیق درمورد علت مشکل هستیم. در حال حاضر نمی‌توانیم تعیین کنیم که علت آن حمله سایبری بوده است. در حال بررسی علت مشکل هستیم و در آینده اطلاعات بیش‌تری با شما در میان خواهیم گذاشت. تمام رقابت‌ها طبق برنامه پیش می‌روند.

هنوز مشخص نیست آیا عدم اعزام پهپادها به‌عنوان جزئی از برنامه در حین مراسم آغاز دو ساعته، ارتباطی به مشکلات سیستم داشته است یا خیر. کمیته بین‌المللی المپیک اعلام کرد در عوض از تصاویر از پیش ضبط‌شده‌ی پهپادها استفاده شد.

سخنگوی کمیته‌ی بین‌المللی المپیک گفت:

به‌خاطر تغییرات لجستیکی آنی، کار (اعزام پهپادها) مطابق انتظار پیش نرفت.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات