FBI ایمیل‌های ارسال شده تهدیدآمیز به کارمندان سونی را تأیید کرد

شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
سازمان تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) صبح امروز تهدیداتی را که از طریق ایمیل به کارکنان شرکت سونی پیکچرز ارسال شده بود را تأیید کرد. در این ایمیل‌های ارسالی کارکنان کمپانی سونی و خانواده‌هایشان تهدید شده‌اند. همچنین بخش گسترده‌ای از شبکه کامپیوتری سونی دستخوش نفوذ هکرها شده است.
تبلیغات

اف‌بی‌آی ضمن تأیید ارسال شدن چنین ایمیل‌هایی از هرگونه ابراز نظر در مورد جزئیات حملات خودداری کرده است.

در بخشی از یکی از این ایمیل‌ها آمده است:

در بسیاری از نقاط جهان اتفاقاتی می‌افتد که مافوق تصور بشر هستند. لطفاً نام خود را به نشانه مخالفت با سیاست شرکت به آدرس ایمیل زیر ارسال کنید. اگر در انجام این کار کوتاهی کنید نه تنها خود، بلکه خانواده‌تان نیز در خطر خواهند بود.

در تاریخ ۲۴ نوامبر امسال یک گروه هکری به نام محافظان صلح ادعا کرد که به بخش اعظمی از اطلاعات درونی کمپانی سونی پیکچرز دست یافته است. داده‌های بسیار محرمانه نیز بخشی از اطلاعات درز کرده هستند. این گروه هکری ادعا کرده در صورتی که طی مدت زمانی معین خواسته‌اش محقق نشود تمامی این اطلاعات را در دسترس عموم قرار خواهد داد.

تمامی شواهد و قرائن حاکی از آن هستند که این گروه متخاصم از کشور کره شمالی هستند و دلیل اصلی انجام این کار آنان نیز فیلم جدید سونی پیکچرز به نام مصاحبه (The Interview) با حضور دو تن از ستارگان هالیوود به نام‌های Seth Rogen و James Franco است که در آن بر اساس یک نقشه طراحی شده ماموریت دارند تا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به قتل برسانند. در ماه ژوئن وزیر امور خارجه کره شمالی سازندگان این فیلم را «لات‌های گانگسترنما» خواند. سخنگوی وزارت امور خارجه کره شمالی نیز اعلام کرد که کشورش این کار سازندگان فیلم را تلافی خواهد کرد. انجام سلسله عملیات نفوذ به شبکه سونی پیکچرز نیز یک ماه پس از سخنان این سخنگو انجام گرفته است.

هکرها مجموعه‌ای از فایل‌ها و فیلم‌های سونی که مجموعاً نزدیک به ۱۰۰ ترابایت حجم دارند را بدست آورده‌اند. جالب است بدانید این میزان اطلاعات ۱۰ برابر بیشتر از تمامی اطلاعات موجود در پایگاه داده کتابخانه‌ کنگره ملی آمریکا است!

این اطلاعات عموما شامل گذرواژه، شماره‌های بیمه کارمندان و قراردادهایی است که با افراد سرشناس و مشهور و همچنین توزیع‌کنندگان فیلم بسته شده است.

یکی از کارمندان سابق سونی در این مورد می‌گوید:

من شماره بیمه خود را در لیست اطلاعات درز کرده پیدا کردم. این موضوع واقعاً دردآور است. یکی از دوستانم که همچنان در سونی پیکچرز کار می‌کند به من گفت که این موضوع برای کارمندان سونی که در حال حاضر در آن شرکت مشغول به کار هستند به مراتب دردآورتر است.

نظر شما در این باره چیست؟ هک کنندگان سونی به دنبال چه هستند؟ چرا یک گروه هکر از کره شمالی می‌توانند به سادگی اطلاعات یک استودیوی فیلم‌سازی بزرگ را بدزدند؟ این داستان که در ابتدا هیجان‌انگیز بود و حالا خطرناک شده، به کجا خواهد کشید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات