پچ امنیتی برای باگ فاش شده ویندوز 10 توسط گوگل، 18 آبان ماه منتشر می شود

چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت پچ امنیتی برای رفع باگ امنیتی فاش شده توسط گوگل را ۸ نوامبر یا ۱۸ آبان ماه منتشر خواهد کرد.
تبلیغات

دیروز در زومیت خواندید که گوگل پس از مهلت ۱۰ روزه به مایکروسافت برای رفع باگ امنیتی موجود در ویندوز ۱۰، وجود این مشکل را بصورت علنی منتشر کرد. همین موضوع خشم مایکروسافت را برانگیخته است، اما با این وجود ردموندی‌ها نیز بیکار ننشسته و در حال توسعه‌ی پچ امنیتی برای رفع این باگ امنیتی بسیار خطرناک هستند. گوگل به این موضوع اشاره کرده که هکرها بارها از این باگ برای نفوذ در سیستم کاربران استفاده کرده‌اند. براساس اطلاعات موجود به نظر می‌رسد مایکروسافت پچ امنیتی را به منظور رفع این مشکل در دست توسعه دارد و سه شنبه‌ی هفته آینده یعنی ۱۸ آبان ماه شاهد انتشار این بروزرسانی خواهیم بود. البته افرادی که بروزرسانی سالیانه‌ی ویندوز ۱۰ را دریافت کرده یا نسخه‌های بروز مرورگر کروم یا اج را مورد استفاده قرار دهند، از خطر باگ امنیتی مورد نظر در امان هستند.

گوگل در گزارش خود اعلام کرده که گروهی موسوم به Strontium با استفاده از این باگ امنیتی در ویندوز ۱۰ و همچنین ادوبی فلش، حملات فیشینگی را ترتیب داده‌اند. البته شاید تصور کنید که با اعلام گوگل، تعداد بیشتری از هکرها اقدام به استفاده از این باگ امنیتی خواهند کرد، اما گوگل به نوعی اقدام به انتشار اطلاعات در مورد این باگ کرده تا هکرها به راحتی نتوانند آن را پیدا کرده و از آن سواستفاده کنند، حال آنکه زمان یک هفته برای یک تیم هکری زمان بسیار درازی است.

در واکنش به اطلاعات ارائه شده توسط گوگل، مایکروسافت مدعی شده که این باگ امنیتی به اندازه‌ای که گوگل آن را تشریح کرده، خطرناک نیست. ردموندی‌ها خطر موجود از جانب این باگ را به موجب انتشار بروزرسانی برای ادبی فلش که هفته‌ی پیش در اختیار کاربران قرار گرفته، رفع شده می‌دانند. همچنین مایکروسافت این باگ امنیتی را در نسخه‌هایی از ویندوز ۱۰ که بروزرسانی سالیانه این سیستم عامل را دریافت کرده باشند، بی خطر عنوان کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات