ظاهرا درآمد پردازنده‌های هواوی از گوگل بیشتر است

جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو هواوی Huawei روی مودم روتر از نمای نزدیک
آمار عرضه و درآمد پردازنده‌های هواوی در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ پیشرفت خوبی داشت و غول چینی توانست از گوگل پیشی بگیرد.
تبلیغات

کسب‌و‌کار HiSilicon هواوی که پردازنده‌های سری کرین را می‌سازد، پیشرفت بسیار خوبی تجربه کرده است. طبق داده‌های مرکز تحقیقاتی کانالیس، هواوی هشت میلیون پردازنده‌ی کرین در سه ماهه‌ی اول سال ۲۰۲۴ عرضه کرد و درآمد حاصل از آن‌ها معادل ۶ میلیارد دلار بود.

هواوی توانست در بازار پردازنده‌های موبایل پیشرفت فصل خوبی تجربه کند، اما همچنان از رقبای اصلی عقب است. حجم عرضه و درآمد هواوی در فصل اخیر از گوگل بیشتر بود. گوگل با عرضه‌ی تنها دو میلیون پردازنده و کسب دو میلیارد دلار درآمد، در جایگاه بعد از هواوی قرار دارد.

گزارش بازار جهانی پردازنده‌های گوشی‌های هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴
گزارش بازار جهانی پردازنده‌های موبایل در سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴
MyDrivers

سامسونگ با ۱۸ میلیون پردازنده و ۹ میلیارد دلار درآمد و مدیاتک با ۱۱۴ میلیون پردازنده و ۲۳ میلیارد دلار درآمد، عملکرد درخشانی از خود نشان دادند.

کوالکام ۷۵ میلیون پردازنده‌‌ی گوشی تولید کرد و توانست ۳۷ میلیارد دلار درآمد به‌دست آورد. اپل نسبت‌به فصل اول سال ۲۰۲۳ هم در حجم عرضه (۴۹ میلیون واحد) و هم درآمد (۵۶ میلیارد دلار) دچار افت شده است.

هواوی در‌حال بازگشت تدریجی به بازار پردازنده‌های موبایل است. با وجود سهم متوسط ۲٫۷ درصدی در فصل اول، احیای مجدد هواوی، بر بازار تأثیر می‌گذارد. انتظار می‌رود با معرفی گوشی هواوی مدل میت ۷۰ و سیستم‌عامل HarmonyOS Next و کم‌شدن وابستگی به پلتفرم اندروید گوگل، این روند ادامه داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

تبلیغات