پردازنده M4 در برخی از مدل‌های آیپد پرو قدرت بیشتری دارد

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده M4 اپل ام ۴ در داخل مادربرد
برخی از کانفیگ‌های آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل به نسخه‌ی قدرتمندتری از پردازنده‌ی M4 مجهزند؛ اتفاقی که در خانواده‌ی آیپد بی‌سابقه است.
تبلیغات

آیپد پرو ۲۰۲۴ اپل که ساعاتی پیش در مراسم Let Loose رونمایی شد، از پردازنده‌ی جدید M4 استفاده می‌کند و به نمایشگر اولد و بدنه‌ی باریک مجهز است.

کسانی که به خرید تبلت جدید علاقه دارند، می‌توانند با پرداخت ۶۰۰ دلار اضافه کانفیگ یک ترابایتی را با دو برابر رم بیشتر تهیه کنند؛ این کانفیگ نه‌تنها فضای ذخیره‌سازی و رم پرظرفیت‌تر نسبت‌به کانفیگ پایه‌ی ۲۵۶ گیگابایتی دارد، بلکه به نسخه‌ی سریع‌تری از پردازنده‌ی M4 با سی‌پی‌یو ۱۰ هسته‌ای به‌جای ۹ هسته‌ای مجهز است.

مشخصات پردازنده M4 در سایت رسمی اپل
Apple

این نخستین باری است که اپل یکی از تبلت‌هایش را با پردازنده‌های مختلف در دسترس قرار می‌دهد. در گذشته، صرف‌نظر از کانفیگ موردنظر، آیپد همیشه یک پردازنده‌ی به‌خصوص داشت و اپل صرفا رم را به‌همراه فضای ذخیره‌سازی ارتقاء می‌داد.

اپل می‌گوید که کاربران می‌توانند با پرداخت ۱۰۰ دلار اضافه، آیپد پرو جدید را با نمایشگر مات سفارش دهند؛ اما این نمایشگر در مدل پایه قابل سفارش نیست. بدین ترتیب اگر به دنبال بهترین مدل آیپد پرو هستید باید سراغ کانفیگ‌های یک یا دو ترابایتی بروید.

خرید آیپد مجهزبه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، شما را از قدرت پردازشی چشمگیر محروم نمی‌کند. هر دو مدل پردازنده‌ی M4 (با سی‌پی‌یو ۹ هسته‌ای و ۱۰ هسته‌ای) دارای واحد گرافیکی ۱۰ هسته‌ای هستند و از پهنای باند حافظه‌ی ۱۲۰ گیگابایت‌برثانیه استفاده می‌کنند. به‌علاوه هر دو توانایی پشتیبانی از تکنیک رهگیری پرتو را دارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات