پردازنده پرچم‌دار ۲۰۲۴ مدیاتک قوی‌تر از اسنپدراگون ۸ نسل ۴ خواهد بود؟

دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۲
مطالعه 1 دقیقه
تراشه مدیاتک دیمنسیتی ۹۴۰۰ با پس زمینه رنگی مشکی
تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی مدیاتک، دیمنسیتی ۹۴۰۰، احتمالاً از رقبای اصلی خود سریع‌تر خواهد بود.
تبلیغات

حساب کاربری Digital Chat Station با انتشار پستی در ویبو ادعا کرد که دیمنسیتی ۹۴۰۰ ازنظر IPC یا دستورالعمل بر سیکل کلاک می‌تواند اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام و A17 Pro اپل را شکست دهد.

بهتربودن IPC، یعنی در فرکانس ثابت دیمنسیتی ۹۴۰۰ محاسبات بیشتری انجام می‌دهد؛ البته این محاسبات بیشتر ممکن است به قیمت افزایش توان مصرفی تمام شود.

Digital Chat Station شایعات همکاری نزدیک مدیاتک و ARM برای توسعه‌ی دیمنسیتی ۹۴۰۰ را تأیید کرده است. گزارش‌ها نشان می‌دهند که این تراشه از جدیدترین معماری CPU آرم که با اسم رمز BlackHawk شناخته می‌شود، استفاده خواهد کرد.

کوالکام مسیری کاملاً متفاوت با مدیاتک را برای توسعه‌ی تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی خود در پیش گرفته است؛ زیرا هسته‌های اسنپدراگون ۸ نسل ۴ از معماری استارتاپ نوویا استفاده خواهند کرد.

اطلاعات فاش‌شده نشان می‌دهند که هسته‌ی Cortex-X5 در دیمنسیتی ۹۴۰۰ از هسته‌های نوویا و هسته‌های تراشه‌ی A17 Pro اپل ازنظر IPC عملکرد بهتری ارائه می‌دهد. با‌این‌حال، عدد مشخصی برای تأیید این ادعاها دردسترس نیست.

دستورالعمل بر سیکل کلاک (IPC) معیاری برای اندازه‌گیری کارایی پردازنده است. این معیار اساساً نشان می‌دهد که هر هسته‌ی پردازنده می‌تواند چند دستور را در یک چرخه‌ی کلاک واحد اجرا کند.

اگر دیمنسیتی ۹۴۰۰ واقعاً ازنظر IPC از هسته‌های جدید نوویا کوالکام پیشی بگیرد، می‌تواند عملکرد بسیار بهتری از رقیب خود ارائه دهد. اطلاعات مربوط به عملکرد تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی مدیاتک فعلاً فقط در حد شایعه هستند و برای تأیید مشخصات واقعی سیستم-روی-چیپ مذکور باید منتظر بنچمارک‌ها و مشخصات رسمی بمانیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات