ژاپن و اروپا وابستگی صنایع تراشه خود را به چین کاهش می‌دهند

یک‌شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تراشه پردازنده چیپ Chip در دست با دستکش
ظاهراً ژاپن و اتحادیه‌ی اروپا می‌خواهند با تأمین مواد اولیه‌ی مورد نیاز برای ساخت تراشه، وابستگی خود را به چین کاهش دهند.
تبلیغات

خبرگزاری Nikkei Asia در گزارشی اختصاصی می‌گوید ژاپن و اتحادیه‌ی اروپا در پی شروع مذاکرات جدیدی هستند تا درباره‌ی تأمین مواد اولیه‌ی پیشرفته برای پردازنده‌ها و باتری‌های نسل بعد، گفت‌و‌گو کنند. این دو کشور ازطریق همکاری با یکدیگر به‌دنبال کاهش وابستگی به چین هستند.

ایلیانا ایوانووا، کمیسر نوآوری و تحقیقات در اتحادیه‌ی اروپا، معتقد است که آغاز مذاکره با ژاپن در حوزه‌های حیاتی مثل مواد اولیه‌ی تراشه‌، در نهایت باعث منفعت هر دو طرف می‌شود.

ژاپن و اتحادیه‌ی اروپا در پی راه‌اندازی چارچوب جدیدی برای دست‌یابی به اهداف خود هستند. بر اساس ادعای منابع آگاه، این چارچوب در ماه آوریل (فروردین و اردیبهشت) راه‌اندازی می‌شود و راهکاری را برای تأمین فلزات کمیاب و عناصر کلیدی باتری خودروهای برقی ارائه خواهد داد.

از زمان آغاز تحریم‌های سخت ایالات متحده، بسیاری از متحدان این کشور اقدام مشابهی در قبال چین انجام داده‌اند. ژاپن و هلند سال گذشته مستقیماً به آمریکا پیوستند تا قدرت چین در صنعت تراشه کاهش یابد. با وجود همه‌ی تحریم‌ها، چین در حال پیشرفت است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات