پردازنده Intel 14900KS نیامده گردوخاک به پا کرد؛ رکوردشکنی با فرکانس ۹٫۱ گیگاهرتز

پنج‌شنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
مطالعه 1 دقیقه
مادربرد اورکلاک ایسوس با پردازنده اینتل فرکانس ۹٫۱ گیگاهرتز
پردازنده‌ی جدید Core i9-14900KS در مادربرد ایسوس به فرکانس بالاتر از ۹٫۱ گیگاهرتز رسید.
تبلیغات

مهندسان ایسوس موفق شده‌اند ازطریق پردازنده اینتل مدل Core i9-14900KS، چهار رکورد جهانی جدید ثبت کنند. Core i9-14900KS در حالت عادی فرکانس بوست ۶٫۲ گیگاهرتز دارد، اما با اورکلاک می‌تواند به فرکانس‌های بسیار بالاتری دست پیدا کند.

نتایج عملکرد پردازنده اینتل در اورکلاک

در ماه اکتبر ۲۰۲۳ (مهر و آبان ۱۴۰۲) دیدیم که المور، اورکلاکر معروف سوئدی، با همراهی تیمش توانست پردازنده‌ی Core i9-14900KF را در مادربرد ایسوس مدل ROG Maximus Z790 APEX Encore به فرکانس ۹٬۰۴۴ مگاهرتز برساند و رکورد جهانی را بشکند.

اکنون همان تیم موفق‌ شده‌ است فرکانس پردازنده‌ی Core i9-14900KS را تا ۹٬۱۱۸ مگاهرتز افزایش دهد و رکورد جهانی قبلی را بشکند. این اورکلاک در همان مادربرد رده‌بالای ایسوس انجام شد.

در حین آزمایش، دمای CPU اینتل به ۲۳۱- درجه‌ی سانتی‌گراد رسید و از ولتاژ بسیار بالای ۱٫۸۵ ولت استفاده کرد. تیم ایسوس از هلیوم مایع به‌عنوان خنک‌کننده‌ی پردازنده استفاده کرد که در‌مقایسه‌با نیتروژن مایع محبوبیت بیشتری در پروژه‌های اورکلاک‌‌‌ سطح‌ بالا دارد.

ایسوس در بیانیه‌ی خود می‌گوید: «گروهی بین‌المللی از اورکلاکرهای برتر با استفاده از مادربرد ROG Maximus Z790 Apex Encore و پردازنده‌ی Core i9-14900KS اینتل چهار رکورد جهانی را ثبت کردند و فرکانس پردازنده را به ۹٬۱۱۷۵٫۷۵ مگاهرتز رساندند.»

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات