قدرت مشابه گوشی‌های پرچمدار به گوشی‌های میان‌رده می‌آید

سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
تصویر فرضی از پردازنده اسنپدراگون 7 پلاس نسل ۳ بر روی نمایشگر گوشی
پردازنده‌ی میان‌رده‌ی معرفی‌نشده‌ی کوالکام عملکردی نزدیک به پردازنده‌های پرچمدار خواهد داشت.
تبلیغات

کوالکام در حال کار روی پردازنده‌ی میان‌رده‌ی جدید اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ است که احتمالاً به‌زودی معرفی خواهد شد. این پردازنده از نسل قبلی خود قوی‌تر است و عملکرد بهینه‌تری دارد.

طبق اطلاعات فاش‌شده در ویبو، پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ در واحد CPU به هسته‌ی اصلی Cortex-X4 مجهز است که فرکانس ۲٫۹ گیگاهرتزی دارد و قدرت پردازشی چشمگیری ارائه می‌دهد.

فرکانس درخورتوجه هسته‌ی اصلی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ با مشخصات همین هسته در پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۳ مشابه است که در پرچم‌دارانی نظیر گوشی سامسونگ مدل گلکسی S24 اولترا و گوشی شیائومی مدل شیائومی ۱۴ اولترا به‌کار گرفته شده است. این موضوع نشان می‌دهد که پردازنده‌ی جدید کوالکام، عملکردی در حد‌و‌اندازه‌ی پرچمدارها دارد، نه میان‌رده‌های معمولی.

واحد CPU اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ علاوه‌بر هسته‌ی اصلی، احتمالاً چهار هسته‌ی میانی Cortex-A720 با فرکانس ۲٫۶ گیگاهرتز و سه هسته‌ی Cortex-A520 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز خواهد داشت. سیستم-روی-چیپ جدید کوالکام از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 732 استفاده خواهد کرد.

ممکن است پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ در نسخه‌هایی با دو فرکانس متفاوت عرضه شود. کوالکام احتمالاً در مارس ۲۰۲۴ (اواخر اسفند ۱۴۰۲ و اوایل فروردین ۱۴۰۳) این دو پردازنده را معرفی خواهد کرد.

تا پیش از افشای مشخصات پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳، شایعاتی مبنی‌بر حضور پردازنده‌ای با همین مشخصات در گوشی وان پلاس مدل Ace 3V منتشر شده بود. این گوشی اولین دستگاهی خواهد بود که قدرت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷ پلاس نسل ۳ را به‌نمایش خواهد گذاشت.

گوشی OnePlus Ace 3V به صفحه‌نمایش LTPO OLED تخت با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و ۱۶ گیگابایت رم مجهز است. این گوشی از باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با قابلیت پشتیبانی از آداپتور ۱۰۰ واتی استفاده می‌کند و می‌تواند به یکی از جذاب‌ترین مدل‌ها در فهرست بهترین گوشی میان‌ رده بازار امسال تبدیل شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات