پا جای پای اپل؛ شیائومی سراغ پردازنده اختصاصی می‌رود

شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
مطالعه 1 دقیقه
تراشه پردازنده چیپ Chip در دست با دستکش
بر اساس گزارشی جدید، شیائومی با همکاری آرم تراشه‌های اختصاصی خود را توسعه می‌دهد.
تبلیغات

پردازنده، قلب گوشی هوشمند است و اکنون شرکت‌های بزرگی مانند کوالکام و مدیاتک بر بازار مسلط هستند؛ اما طبق اخبار جدید، شیائومی اوضاع را کمی تغییر می‌دهد. به‌نظر می‌رسد که این شرکت با آرم برای توسعه‌ی پردازنده‌های اختصاصی خود همکاری می‌کند.

طبق گزارش کانترپوینت ریسرچ، ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک، شخصاً تأیید کرد که آرم برای توسعه‌ی تراشه با شیائومی همکاری خواهد داشت.

در سال ۲۰۲۲، گزارش‌هایی منتشر شد مبنی‌بر این‌ که اوپو قصد دارد با همکاری آرم توسعه‌ی تراشه‌های گوشی هوشمند خود را آغاز کند. اوپو قرار بود از پردازنده‌های ARM Cortex و پردازنده‌های گرافیکی Mali در تراشه‌های خود استفاده کند اما در سال ۲۰۲۳ به‌دلیل مشکلات بازار موبایل، تلاش‌های خود را برای توسعه‌ی تراشه‌ی اختصاصی متوقف کرد.

اکنون که اوپو در پروژه مشارکت ندارد، به‌نظر می‌رسد آرم شریک جدیدی برای توسعه‌ی تراشه‌های اختصاصی گوشی شیائومی پیدا کرده است.

جالب است که ببینیم شیائومی چه شرکتی را برای ساخت تراشه‌ها انتخاب می‌کند. درحال‌حاضر اپل برای تولید تراشه‌های سری A خود به TSMC متکی است و گوگل برای تولید تراشه‌های Tensor با سامسونگ همکاری می‌کند.

شیائومی نیز باید شریکی را برای تولید پردازنده‌های خود انتخاب کند. آرم پایه‌ و اساس پردازنده‌ها را فراهم می‌کند؛ اما طراحی یک تراشه از ابتدا تا مرحله‌ی تولید، چالش‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

پرو شارما، تحلیلگر کانترپوینت ریسرچ، پیچیدگی فرایند توسعه‌ی تراشه و روند برون‌سپاری این کار را برجسته کرده است. مثلاً مدیاتک به‌طور خاص از این تغییر سود می‌برد؛ چرا که به‌طور فعال با سازندگان گوشی‌های هوشمند برای اصلاح تراشه‌ها همکاری می‌کند.

فقط زمان نشان می‌دهد که آیا شیائومی می‌تواند در توسعه‌ی تراشه‌های خود موفق شود یا خیر.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات