هر آنچه از گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ انتظار داریم

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۰
مطالعه 8 دقیقه
صفحه نمایش شیائومی ۱۲
ما در این مقاله، هر آنچه را که از سری گوشی‌های شیائومی ۱۴ انتظار داریم، به‌طور کامل جمع‌آوری کرده‌ایم.
تبلیغات

اگر به سال ۲۰۱۰ میلادی برگردیم، شاید کمتری کسی انتظار داشت که شرکت چینی شیائومی به یکی از بهترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان گوشی موبایل در جهان تبدیل شود. این شرکت در سال‌های اخیر، پیشرفت قابل توجهی داشته و بسیاری از مردمان جهان، از گوشی‌های شیائومی استفاده می‌کنند.

این شرکت معمولاً گوشی‌های متنوعی را از اقتصادی و میان‌رده گرفته تا پرچمدار را روانه بازار می‌کند. البته به نظر می‌رسد که گوشی‌های میا‌ن‌رده شیائومی در مقایسه با سایر مدل‌ها، فروش بیشتری دارند و مردم معمولاً برای تهیه‌ی یک گوشی پرچمدار، به سراغ خرید گوشی‌ اپل یا سامسونگ ‌می‌روند. با این حال، شیائومی نیز گوشی‌های پرچمدار قدرتمندی را روانه بازار می‌کند که از قابلیت‌‌ها و امکانات منحصربه‌فردی بهره می‌برند.

گوشی شیائومی 12S اولترا نمای پشت

اکنون شیائومی در آستانه رونمایی از جدیدترین گوشی‌های پرچمدار خود است. گوشی‌های جدید این شرکت، با نام سری شیائومی ۱۴ روانه بازار می‌شوند. با ما در زومیت همراه باشید تا هرآنچه از گوشی‌های سری شیائومی ۱۴ انتطار داریم را مرور کنیم.

شیائومی ۱۴ در چند مدل عرضه می‌شود؟

شیائومی معمولاً گوشی‌های پرچمدار خود را در چندین مدل مختلف روانه بازار می‌کند که ممکن است زمان عرضه آن‌ها برای بازار‌های مختلف متفاوت باشد. برای مثال، این شرکت ابتدا شیائومی ۱۳ و شیائومی ۱۳ پرو را در ۱۱ دسامبر سال گذشته میلادی برای بازار چین معرفی کرد. سپس این شرکت، نسخه جهانی این دو مدل گوشی را در اوایل سال جاری میلادی برای بازارهای جهانی معرفی کرد. البته نسخه‌ی جهانی این دو مدل با گوشی میان‌رده شیائومی ۱۳ لایت به بازارهای جهانی عرضه شدند.

شیائومی ۱۳ / Xiaomi 13 و شیائومی ۱۳ پرو از نمای پشت

شیائومی ۱۳ اولترا، قدرتمندترین گوشی این شرکت چینی در ۱۸ آوریل سال جاری میلادی به بازار معرفی شد؛ در واقع، شیائومی نسل کنونی پرچمداران کنونی خود را در سه مدل استاندارد، پرو و اولترا به بازار معرفی کرد. اما اکنون شایعات حاکی از آن است که نسل جدید گوشی‌های پرچمدار شیائومی در چهار مدل زیر به بازار عرضه می‌شوند.

  • شیائومی ۱۴
    • شیائومی ۱۴ پرو
        • شیائومی ۱۴ پرو پلاس
            • شیائومی ۱۴ اولترا

اما در هر صورت باید منتظر ماند و دید که شیائومی، گوشی‌های جدید خود را در با چه مدل‌های روانه بازار می‌کند و آیا شاهد نسخه پرو پلاس خواهیم بود یا خیر.

البته این شرکت پس از معرفی گوشی‌های پرچمدار خانواده شیائومی ۱۴، به احتمال بسیار زیاد از چند مدل میان‌رده مانند نسخه‌ لایت و غیره نیز رونمایی خواهد کرد.

تاریخ معرفی گوشی‌های شیائومی ۱۴

شیائومی هنوز به تاریخ معرفی گوشی‌های جدید خود اشاره‌ی نکرده است. با این حال برخی از منابع خبری در شبکه‌های اجتماعی، تاریخ معرفی گوشی‌های شیائومی ۱۴ را فاش کرده‌اند. بر اساس گزارش یک افشاگر چینی، غول فناوری این کشور قصد دارد تا جدیدترین گوشی‌های خود را قبل از ماه نوامبر سال جاری میلادی (آذر یا آبان ماه) معرفی کند. در گزارش‌ها آمده که شیائومی منتظر معرفی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 است تا پس از گذشت مدت کوتاهی از زمان معرفی این پردازنده، از گوشی‌های پرچمدار خود رونمایی کند.

البته این شرکت چینی، گوشی‌های شیائومی ۱۳ و ۱۲ را در ماه دسامبر معرفی کرده بود. اما اکنون به نظر می‌رسد که شیائومی می‌خواهد زودتر از دسامبر و قبل از ماه پایانی سال جاری میلادی، از جدیدترین گوشی‌های قدرتمند خود رونمایی کند.

مشخصات سری گوشی‌های شیائومی ۱۴

طراحی

مدیران شیائومی چند ماه پیش در گزارشی مدعی شده بودند که طراحی جدیدترین پرچمداران این شرکت نهایی شده؛ با این حال، هنوز رندر‌های رسمی این گوشی‌های قدرتمند فاش نشده است. البته شایعات حاکی از آن بود که گوشی شیائومی ۱۴ پرو با طراحی شبیه به می‌ ۱۱ اولترا روانه بازار می‌شود که مدیر طراحی این شرکت، آن را تکذیب کرد. وی در پاسخ به سؤال یکی از کاربران در مورد طراحی گوشی شیائومی ۱۴ پرو اعلام کرده که طراحی این گوشی، شگفت‌انگیز‌تر از می‌ ۱۱ اولترا خواهد بود.

البته حساب توییتری ice Universe، یکی از معتبرترین منابع دنیای فناوری تصویر زیر را به اشتراک گذاشته و مدعی شده که اولین رندر شیائومی ۱۴ پرو است.

رندر شیائومی ۱۴ پرو | xiaomi 14 pro render

بر اساس تصویر فوق، نسخه‌ی پرو شیائومی ۱۴ دارای لبه‌های خمیده است و حاشیه‌های بسیار باریکی دارد. در بالای پنل نمایشی هم دوربین سلفی دستگاه به چشم می‌خورد. این حساب توییتری، فقط تصویر پنل جلویی این دستگاه را به نمایش گذاشته و خبری از تصویر پنل پشتی دستگاه نیست. حاشیه‌های باریک و لبه‌های خمیده باعث شده تا احتمالاً شاهد طراحی چشم‌نوازی از این گوشی هوشمند باشیم.

با این حال، برخی از گزارش‌ها حاکی از آن است که طراحی پنل پشتی گوشی‌های شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو با نسل قبلی خود تفاوت چندانی نخواهد داشت.

پردازنده

شیائومی همواره برای قلب تپنده گوشی‌های پرچمدار خود، از پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون شرکت کوالکام استفاده می‌کند. برخی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی که با پردازنده‌های قدرتمند اسنپدراگون روانه بازار شده‌اند عبارت‌اند از:

  • سری گوشی‌های پرچمدار می‌ ۱۱ در سال ۲۰۲۱: Snapdragon 888 5G
  • سری گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۲ در سال ۲۰۲۱: Snapdragon 8 Gen 1
  • سری گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۳ در سال ۲۰۲۲: Snapdragon 8 Gen 2

در همین راستا، انتظار می‌رود که شیائومی در ادامه روند قبلی، برای نسل جدید گوشی‌های قدرتمند خود، از پردازنده‌های جدید کوالکام استفاده کند. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد که برای گوشی‌های پرچمدار شیائومی ۱۴ از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 با لیتوگرافی ۴ نانومتری استفاده کند. این پردازنده که هنوز معرفی نشده، در مقایسه نسل قبلی خود قدرتمندتر خواهد بود. کوالکام چند ماه پیش اعلام کرد که در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اکتبر سال جاری میلادی (۲ تا ۴ آبان ماه) از پردازنده جدید خود رونمایی خواهد کرد. گفتنی است که احتمالاً پرچمداران شیائومی، اولین گوشی‌های بازار خواهند بود که به پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 مجهز خواهند شد.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3

پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 در مقایسه با نسل قبلی خود، عملکرد بهتری خواهد داشت و همچنین مصرف انرژی آن نیز کمتر خواهد بود. کوالکام هنوز به جزئیات پردازنده جدید خود اشاره‌ای نکرده؛ با این حال، برخی از مشخصات این پردازنده فاش شده که در جدول زیر با مشخصات Snapdragon 8 Gen 2 مقایسه شده است.

مشخصات

Snapdragon 8 Gen 2

Snapdragon 8 Gen 3

لیتوگرافی

۴ نانومتری

۴ نانومتری

تعداد هسته

۸ هسته

۸ هسته

نوع پیکربندی

۱+۴+۳

۱+۵+۲

فرکانس قدرتمندترین هسته

۳.۲ گیگاهرتز

۳.۲ گیگاهرتز

پردازنده گرافیکی

Adreno 740

Adreno 750

امتیاز تست تک هسته‌ای گیک‌بنچ

۱۴۷۴

۱۵۹۶

امتیاز تست چند هسته‌ای گیک‌بنچ

۴۷۶۰

۵۹۷۷

دوربین

شیائومی معمولاً سعی می‌کند که گوشی‌های پرچمدار خود را با دوربین‌های قدرتمندی روانه بازار کند. از این رو، دوربین گوشی‌های می‌ ۱۱ اولترا و شیائومی ۱۳ اولترا بر اساس امتیازدهی سایت دگزومارک، جزو ۲۰ گوشی هوشمند برتر از نظر دوربین هستند. این شرکت، برای اصلی‌ترین دوربین شیائومی ۱۳ از یک سنسور ۵۰ مگاپیکسلی با اندازه 1/1.49 استفاده کرده است.

اکنون نیز از شیائومی انتظار می‌رود که جدیدترین گوشی‌های خود را با دوربین‌های قدرتمندتری روانه بازار کند. در گزارش‌ها آمده است که شیائومی ۱۴ به دوربین ۵۰ مگاپیکسلی با سنسوری بزرگ‌تر از نسل قبل خود روانه بازار خواهد شد. بر اساس شایعات، دوربین اصلی این گوشی هوشمند از سنسور 1/1.28 اینچی بهره می‌برد. با بزرگ‌شدن سنسور دوربین اصلی این گوشی، کیفیت تصاویر نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

گفتنی است که Chat digital Station، یکی از منابع معتبر دنیای فناوری، تصویر زیر را که چیدمان دوربین‌های شیائومی ۱۴ را نشان می‌دهد، به اشتراک گذاشته است. بر اساس تصویر زیر، این گوشی احتمالاً چهار دوربین دارد که مانند نسل قبل در ماژولی مربعی‌شکل قرار گرفته‌اند.

نحوه چیدمان دوربین‌های شیائومی 14

این گوشی هوشمند احتمالاً مانند نسل قبلی خود به دوربین‌های واید، اولتراواید و تله‌فوتو مجهز خواهد شد. البته هنوز معلوم نیست که سنسور چهارم دوربین شیائومی ۱۴ از چه نوعی خواهد بود. علاوه بر این، مشخص نیست که آیا دوربین سلفی این گوشی جدید ارتقاء پیدا می‌کند یا خیر.

نرم‌افزار

رابط کاربری MIUI 14

گوشی‌های پرچمدار شیائومی معمولاً با جدیدترین نسخه سیستم‌عامل اندروید و رابط کاربری اختصاصی این شرکت به بازار عرضه می‌شوند. در همین راستا، احتمالاً جدیدترین گوشی‌های پرچمدار شیائومی نیز با رابط کاربری MIUI 14 مبتنی بر اندروید ۱۴ معرفی خواهند شد.

مشحصات سخت‌افزاری

اخیراً بسیاری از برند‌ها، گوشی‌های پرچمدار و قدرتمند خود را با حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی روانه بازار می‌کنند. شیائومی نیز همین روند را در پیش گرفته و یکی از نسخه‌های گوشی شیائومی ۱۳ اولترا، از حافظه ذخیره‌سازی یک ترابایتی و رم ۱۶ گیگابایتی بهره می‌برد. اما نسخه‌های استاندارد و پرو با حداکثر ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار شده‌اند.

اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که نسخه استاندارد و پرو شیائومی ۱۴ نیز با دو نوع حافظه ذخیره‌سازی ۵۱۲ گیگابایتی و ۱ ترابایتی به بازار عرضه خواهند شد. همچنین این احتمال وجود دارد که بالاترین رم مورد استفاده در این دو دستگاه، 16 گیگابایت باشد.

باتری

شیائومی برای شارژدهی بهتر نسل جدید گوشی‌های پرچمدار خود، قصد دارد از باتری‌های بزرگ‌تری استفاده کند. به احتمال بسیار زیاد، گوشی شیائومی ۱۴ احتمالاً به باتری ۴۸۶۰ میلی‌آمپرساعتی و شیائومی ۱۴ پرو به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مجهز خواهند شد.

ویژگی جدید شاخص سلامتی باتری شیائومی

علاوه بر این، احتمالاً شیائومی برای نسخه استاندارد و پرو گوشی‌های جدید خود به ترتیب از شارژر سیمی ۹۰ و ۱۰۰ واتی استفاده خواهد کرد. گفتنی است که این دو گوشی هوشمند احتمالاً از شارژر بی‌سیم ۵۰ واتی نیز پشتیبانی خواهند کرد.

قیمت گوشی‌ شیائومی ۱۴ و ۱۴ پرو

هنوز زمان زیادی تا معرفی سری جدید گوشی‌های قدرتمند شیائومی باقی مانده و به همین دلیل هیچ منبع خبری به قیمت آن‌ها هیچ اشاره‌ی نکرده است. البته بعید به نظر می‌رسد که شیائومی افزایش قیمت بسیاری را برای گوشی‌های جدید خود در نظر بگیرد. در نتیجه، این احتمال وجود دارد که بین قیمت نسخه استاندارد شیائومی ۱۴ و قیمت شیائومی ۱۳ تفاوت چندانی وجود نداشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات