اپل بخشی از خط تولید پردازنده‌هایش را به خاک آمریکا منتقل می‌کند

پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده اپل ARM
اپل قصد دارد در همکاری با شرکت امکور، برخی از پردازنده‌های اختصاصی‌اش را در خاک ایالات متحده تولید کند.
تبلیغات

اپل ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد در تلاش برای افزایش تولید در خاک ایالات متحده به هدف مهمی دست پیدا کرده است. بر همین اساس شرکت امکور (Amkor) قرار است فرآیند پکیجینگ برخی از پردازنده های اختصاصی اپل را در کارخانه‌ی جدیدی که در آریزونا ساخته می‌شود، انجام دهد.

خط تولید امکور در نزدیکی یکی از کارخانه‌های TSMC (تولیدکننده‌ی اصلی پردازنده‌های اپل) احداث خواهد شد. در واقع TSMC قرار است فرآیند تولید را انجام دهد و سپس امکور وظیفه‌ی پکیجینگ را برعهده بگیرد. پکیجینگ مرحله‌ی نهایی برای محافظت از تراشه دربرابر آسیب فیزیکی است.

امکور قرار است نزدیک‌به دو میلیارد دلار در کارخانه‌ی جدیدش سرمایه‌گذاری کند و سراغ استخدام بیش‌از ۲٬۰۰۰ کارگر برود. احداث این کارخانه هنوز به پایان نرسیده است.

در بخشی از بیانیه‌ی شرکت سازنده‌ی آیفون و مک بوک و اپل واچ می‌خوانیم: «اپل عمیقاً به آینده‌ی تولید آمریکایی متعهد است و ما به گسترش سرمایه‌گذاری‌مان در ایالات متحده ادامه خواهیم داد.»

امکور می‌گوید که تولید محدود را در دو تا سه سال آینده در کارخانه‌ی موردبحث شروع خواهد کرد. این شرکت قصد دارد برای دریافت بودجه‌ی قانون CHIPS درخواست دهد. این قانون سال گذشته برای حمایت از صنعت تراشه‌ی آمریکا تصویب شد.

اپل می‌گوید امکور به‌مدت بیش از یک دهه است که تراشه‌ی استفاده‌شده در تمامی محصولات این شرکت را بسته‌بندی می‌کند. پردازنده‌های سری اپل سیلیکون در انواع محصولات اپل استفاده می‌شوند؛ فعلاً مشخص نیست پردازنده‌ی کدام محصولات در خاک آمریکا ساخته خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات