خبر بد برای آمریکا؛ اروپا با لایحه ۴۳ میلیارد یورویی به بازار تراشه هجوم می‌برد

سه‌شنبه ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده تراشه در دست یک نفر در آزمایشگاه
اتحادیه‌ی اروپا لایحه‌ی ۴۳ میلیارد دلاری جدیدی تصویب کرده است تا جایگاهش را در صنعت تراشه ارتقا دهد.
تبلیغات

اتحادیه‌ی اروپا لایحه‌ی ۴۳ میلیارد یورویی (۴۷٫۵ میلیارد دلار) جدیدی تصویب کرده است تا کارخانه‌های تراشه‌سازی بیشتری احداث کند و تولید پردازنده‌ها را در خاک اروپا افزایش دهد. این اتحادیه در تلاش است تا سال ۲۰۳۰ سهم خود را در بازار جهانی تراشه از ۱۰ به حداقل ۲۰ درصد برساند.

هکتور گومز هرناندز، وزیر صنعت و تجارت و گردشگری اسپانیا، می‌گوید پروژه‌ی ۴۳ میلیارد یورویی جدید در بلندمدت باعث کاهش وابستگی اروپا به کشورهای خارجی خواهد شد. همچنین، اروپا به‌دنبال جذب سرمایه‌گذاری بیشتر و تقویت روند تحقیقات است تا برای هرگونه کمبود تراشه در آینده آماده باشد و کمتر از قبل به خارجی‌ها اتکا کند.

لایحه‌ی جدید در حالی تصویب می‌شود که اتحادیه‌ی اروپا بیش‌ از یک سال پیش گفته بود که قصد دارد به رهبر بازار توسعه و تولید پردازنده تبدیل شود. شرکت‌هایی مثل اینتل احداث کارخانه‌های جدید را در قاره‌ی اروپا شروع کرده‌اند.

براساس گزارش ورج، ایالات متحده نیز برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای صنعت تراشه دارد. این کشور سال گذشته بودجه‌ی ۵۲ میلیارد دلاری برای صنعت تراشه در نظر گرفت تا چین را بهتر از قبل به چالش بکشد. دولت جو بایدن ۳۹ میلیارد دلار کمک‌هزینه به شرکت‌هایی ارائه می‌دهد که به‌دنبال احداث کارخانه در خاک آمریکا هستند.

لایحه‌ی ۴۳ میلیارد یورویی صنعت تراشه امروز به تأیید شورای اتحادیه‌ی اروپا رسید و به‌زودی رئیس پارلمان اروپا و رئیس شورا آن را امضا می‌کنند و قبل از اجرایی‌شدن، در دفتر اداری اتحادیه منتشر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات