پردازنده AMD 7840U رونمایی شد؛ رقیب کم‌مصرف و پرقدرت Apple M2 برای لپ‌تاپ‌های باریک و سبک

چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده رایزن ۷۰۰۰ ای ام دی از نمای جلو
پردازنده‌های جدید AMD مخصوص لپ تاپ‌های باریک پرقدرت هستند و عمر باتری استثنایی برای محصولات ویندوزی به ارمغان می‌آورند.
تبلیغات

از مدتی پیش می‌دانستیم AMD پردازنده‌‌های کم‌مصرف جدیدی برای لپ تاپ در دست تولید دارد. شرکت‌هایی نظیر ایسوس و آیانئو در حال استفاده از این پردازنده‌ها در کنسول‌های دستی هستند.

ای ام دی پس از کش و قوس فراوان، سرانجام 7840U را به‌صورت رسمی معرفی کرد. AMD 7840U که با نام Z1 Extreme در کنسول‌های دستی حضور دارد، برای لپ تاپ‌های باریک و پرقدرت تولید شده است.

AMD ادعا می‌کند پردازنده‌ی جدیدش رقیب سرسخت پردازنده‌های سری M اپل است و در «عملکرد اپلیکیشن» می‌تواند مک بوک ایر M2 را با اختلاف حداکثر ۷۵ درصد شکست دهد و با اختلاف بیشتر، Intel Core i7-1360P را در دو حوزه‌ی بهره‌وری و گرافیک پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارش ورج، پردازنده‌ی 7840U درمقایسه‌با 6850H (نسل قبل) تا ۲۴ درصد در زمینه‌ی عملکرد اپلیکیشن بهتر ظاهر می‌شود. AMD می‌گوید قدرت پردازشی بالای 7840U در عین مصرف انرژی پایین ارائه می‌شود تا لپ‌تاپ‌ها عمر باتری استثنایی داشته باشند. تیم قرمز فعلا جزئیات دقیقی درباره‌ی عمر باتری ارائه نداده است.

بنچمارک‌هایی که AMD در آن‌ها مدعی رقابت جدی با پردازنده‌های اینتل و اپل شده، روی مادربرد مرجع ثبت شده‌اند نه لپ تاپ واقعی. تیم قرمز می‌گوید شرکت‌های فریم‌ورک، ریزر، ایسر، اچ‌پی و لنوو لپ تاپ‌هایی با پردازنده‌های جدید عرضه می‌کنند.

AMD 7840U تنها پردازنده‌ی جدید با توان بین ۱۵ تا ۳۰ وات نیست. قرمزها قصد دارند مدل‌های Ryzen 9 و Ryzen 7 و Ryzen 3 را نیز روانه‌ی بازار کنند. این سه پردازنده به ترتیب به گرافیک ۱۲ هسته‌ای Radeon 780M و گرافیک هشت هسته‌ای Radeon 760M و گرافیک چهار هسته‌ای Radeon 740M مجهز هستند.

بدین ترتیب به‌نظر می‌رسد پردازنده‌ی AMD Z1 که برای کنسول‌های دستی تولید شده، نسخه‌ی اصلاح‌شده‌ی Ryzen 5 7540U با گرافیک مجتمع Radeon 740M است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات