سامسونگ به سرقت اسرار تجاری TSMC برای بهبود بازده تراشه‌هایش متهم شد

پنج‌شنبه ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
کارگران ساختمانی در حال ساخت لوگو سامسونگ گلکسی / Samsung Galaxy
یک نشریه‌ی تایوانی به نقل از منابع آگاه می‌نویسد سامسونگ به‌منظور افزایش بازده لیتوگرافی چهار نانومتری، اسرار تجاری TSMC را سرقت کرده است.
تبلیغات

سامسونگ امسال گوشی‌های سری گلکسی S23 را صرفا با پردازنده‌ی اسنپدراگون عرضه کرد تا به‌طور موقتی با پردازنده‌های اختصاصی سری اگزینوس خداحافظی کند، اما همچنان به تولید این پردازنده‌ها ادامه می‌دهد. بر اساس ادعای Wccftech، روند توسعه‌ی پردازنده‌ی پرچمدار Exynos 2400 به‌خوبی پیش می‌رود.

اولین مانع سامسونگ در مسیر توسعه‌ی Exynos 2400 افزایش بازده تولید لیتوگرافی چهار نانومتری بود. گفته می‌شود که سامسونگ توانسته است در نسل سوم این لیتوگرافی به بازدهی مدنظرش دست پیدا کند.

ظاهرا جدیدترین نسخه از لیتوگرافی چهار نانومتری سامسونگ 4LPP یا +4LPP نام دارد. نشریه‌ی Economic News Daily ضمن اشاره به بهبودهای Exynos 2400 می‌گوید سامسونگ برای افزایش بازدهی لیتوگرافی چهار نانومتری «سراغ تأمین‌کنندگان TSMC رفته و روش افزایش بازدهی آن‌ها را به سرقت برده است.» TSMC بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قراردادی پردازنده در دنیا است و مشتریان بزرگی دارد.

Economic News Daily برای اثبات ادعای غیرمنتظره‌اش مدرک محکمی ارائه نداده و این ادعا را به نقل از منابع آگاه مطرح کرده است.

شایعه‌ها می‌گویند سامسونگ تیم جدیدی تشکیل داده است تا به‌طور ویژه روی پردازنده‌های اگزینوس کار کند. درحالی‌که یک افشاگر از احتمال اضافه شدن Exynos 2400 به گلکسی S24 خبر داده بود، به نظر می‌رسد تراشه‌های اگزینوس تا سال ۲۰۲۵ احیا نمی‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات