عملکرد Snapdragon 7+ Gen 1 می‌تواند در سطح تراشه پرچمدار ۲۰۲۲ کوالکام باشد

شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۷ پلاس نسل یک
ردمی نوت 12T و ریلمی GT Neo5 SE احتمالاً اولین گوشی‌های هستند که از Snapdragon 7+ Gen 1 بهره خواهند برد.
تبلیغات

طبق گزارش‌های اخیر، تراشه‌ی بعدی کوالکام، Snapdragon 7+ Gen 1 خواهد بود که با شماره مدل SM7475 شناخته می‌شود. همان‌طور که در برخی خبرهای قبل اشاره شده است، این پردازنده نسخه‌ی ضعیف‌تر Snapdragon 8+ Gen 1 خواهد بود و حالا داده‌های گیک‌بنچ نیز این ادعا را تأیید می‌کند.

به گزارش NotebookCheck، امتیاز Snapdragon 7+ Gen 1 در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ به‌ترتیب ۱۲۳۲ و ۴۰۹۵ است. در مقام مقایسه، امتیاز Dimensity 8200 در این دو آزمون به‌ترتیب ۱۰۴۹ و ۴۰۱۹ است.

در حقیقت SM7475 از نظر قدرت پردازشی، شباهت بسیار زیادی به Snapdragon 8+ Gen 1 دارد زیرا تراشه‌ی پرچم‌دار سال گذشته‌ی کوالکام در بخش عملکرد تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای معیار گیک‌بنچ به‌ترتیب امتیاز ۱۲۹۵ و ۴۲۱۴ را ثبت کرده است. البته انتظار می‌رود Snapdragon 7+ Gen 1 ازنظر قدرت گرافیکی نسبت‌ به تراشه‌ی رده‌بالای ۲۰۲۲ کوالکام ضعیف‌تر باشد. شنیده‌ها حاکی از آن است که پردازنده‌ی بعدی این شرکت از گرافیک Adreno 725 با فرکانس ۵۸۰ مگاهرتز بهره خواهد برد درحالی‌که Snapdragon 8+ Gen 1 به گرافیک Adreno 730 با فرکانس بالای ۸۰۰ مگاهرتز مجهز شده است.

اگر گزارش‌های قبلی واقعیت داشته باشند، SM7475 از پیکربندی ۴+۳+۱ بهره خواهد برد و این یعنی تراشه‌ی مذکور به یک هسته‌ی اصلی Cortex X3 با فرکانس ۲٫۹۲ گیگاهرتز، سه‌هسته‌ی Cortex A710 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کم‌مصرف Cortex A510 با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز مجهز خواهد شد.

در بسیاری از خبرها گفته شده است Snapdragon 7+ Gen 1 در اواخر ماه جاری به‌طور رسمی معرفی و از اوایل آوریل روانه‌ی بازار خواهد شد. افشاگر معروف، Digital Chat Station ادعا می‌کند ردمی نوت 12T و ریلمی GT Neo5 SE ازجمله اولین گوشی‌هایی هستند که با این تراشه به بازار عرضه خواهند شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات