تراشه لپ تاپی AMD 7745HX در اولین بنچمارک، پرقدرت و پرمصرف ظاهر شد

دوشنبه ۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
پردازنده رایزن ای ام دی / AMD Ryzen روی مادربرد با قطعات رنگ نارنجی
پردازنده‌ی AMD 7745HX که برای لپ تاپ‌های رده‌بالا تولید می‌شود، امتیاز بالایی در بنچمارک Cinebench R23 ثبت کرده است.
تبلیغات

پردازنده‌ی لپ تاپی Ryzen 9 7845HX که عضو خانواده‌ی AMD Dragon Range است با حضور در صدر رتبه‌بندی بنچمارک PassMark سروصدای زیادی به پا کرد، اما اینتل با پردازنده‌های نسل ۱۳ سری Raptor Lake-HX این جایگاه را از چنگ AMD درآورد.

ای ام دی احتمالاً با تراشه‌ی 7945HX مجدداً قوی‌تر از اینتل ظاهر خواهد شد. متأسفانه در حال حاضر جزئیات عملکرد 7945HX اعلام نشده، چون لپ تاپ‌های مجهزبه این پردازنده در دسترس نیستند. آن‌طور که نوت‌بوک‌چک می‌نویسد، اولین بنچمارک منتسب‌ به برادر کوچک‌تر این پردازنده‌ی پرچمدار یعنی Ryzen 7 7745HX در شبکه‌های اجتماعی فاش شده است.

پردازنده‌ی ای ام دی Ryzen 7 7745HX توانسته است در Cinebench R23 امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۸۲۸ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۸٬۶۰۶ را کسب کند. پردازنده‌های سری HX مصرف انرژی بالایی دارند و مخصوص لپ تاپ‌های گیمینگ هستند. بررسی‌ها نشان می‌دهد توان مصرفی 7745HX در پردازش‌های سنگین به ۹۵ وات رسیده است. پردازنده‌ی لپ تاپی Ryzen 9 6900HX با همین مقدار توان، امتیاز تک هسته‌ای و چند هسته‌ای به ترتیب ۱٬۶۱۶ و ۱۴٬۰۸۵ را کسب کرده بود.

صرفاً بر اساس امتیاز Cinebench R23 نمی‌توانیم عملکرد نهایی پردازنده‌ی Ryzen 7 7745HX را قضاوت کنیم. در حال حاضر به بنچمارک مدل i7 پردازنده‌های اینتل Raptor Lake-HX دسترسی نداریم و مقایسه‌ی 7745HX با پردازنده‌های سری Core i9 ناعادلانه است، چون این پردازنده‌ها توان مصرفی بیشتری دارند و به هسته‌های پرتعدادتری مجهز هستند.

ازطرفی دیگر، پردازنده‌ی لپ تاپی Ryzen 7 7840HS (عضو محصولات خانواده‌ی Phoenix) موفق شده است امتیاز تک هسته‌ای ۱٬۸۰۰ و امتیاز چند هسته‌ای ۱۶٬۸۴۵ را در Cinebench R23 کسب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات