سامسونگ نیروی کار خود را برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری افزایش می‌دهد

سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
لوگو سامسونگ
سامسونگ به‌دلیل کمبود متخصص، درخواست‌های گره‌های قدیمی مانند فرایندهای ریخته‌گری ۶۵ تا ۱۳۰ نانومتر را به حالت تعلیق درآورده بود.
تبلیغات

رسانه‌های کره‌ای اعلام کردند سامسونگ برای تولید تراشه‌ی ۳ نانومتری خود با کمبود نیروی کار بااستعداد مواجه است. به‌گزارش جی‌اس‌ام‌آرنا، شرکت کره‌ای نیروی کار را به‌صورت داخلی جابه‌جا می‌کند و تیم‌هایی را برای گره‌های جدید در تیم تحقیق و توسعه قرار می‌دهد.

به‌دلیل کمبود متخصصان و کارگران محلی، سامسونگ پذیرش سفارش برای فرایندهای ریخته‌گری قدیمی ۶۵ الی ۱۳۰ نانومتر از شرکت‌های کوچک و متوسط داخلی متخصص در طراحی نیمه‌هادی را متوقف کرده بود.

سامسونگ تنها شرکتی نیست که با چنین مشکلی مواجه می‌شود. تقاضای بالا برای تراشه‌های مدرن، شرکت‌های رقیب از جمله TSMC، رهبر بازار در تولید تراشه را در موقعیت مشابهی قرار داده است.

به‌تعلیق درآوردن درخواست‌های گره‌های قدیمی مانند فرآیندهای ریخته‌گری ۶۵ تا ۱۳۰ نانومتر
دفتر تحقیق و توسعه ریخته‌گری سامسونگ در هواسئونگ کره جنوبی

شرکت‌های آمریکایی در ده سال آینده با کمبود ۲۷ هزار نفر مواجه خواهند بود، درحالی‌که پیش‌بینی می‌شود کمبود نیروی انسانی در چین تا سال ۲۰۲۵ به ۳۰۰ هزار نفر نفر برسد.

کره به حدود ۶ هزار نفر با مدرک کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی نیمه‌هادی نیاز دارد تا بتواند این نیاز را تأمین کند.

تیم‌های مرکز تحقیق و توسعه در هواسئونگ روی بهبود عملکرد ویفر کار خواهند کرد. تراشه‌های نسل بعدی تقاضای بالایی دارند، درحالی‌که گره‌های قدیمی دیگر در بازار چندان مورد نظر نیستند.

تحلیگران انتظار دارند بازار تراشه در پنج سال آینده تا ۱٫۳ برابر گسترش پیدا کند و سامسونگ را به افزایش سرمایه‌گذاری در امضای قراردادهای مشارکت با دانشگاه‌های بزرگ سوق می‌دهد. بااین‌حال، کره جنوبی با کاهش کیفیت آموزش مواجه است و این امر باعث می‌شود سامسونگ زیر سؤال برود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات