برخلاف پیش‌بینی‌ها، پردازنده M2 Pro اپل به رم پرسرعت LPDDR5X مجهز نیست

پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پردازنده ام ۲ پرو اپل / M2 Pro از نمای جلو
بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد پردازنده‌ی M2 Pro که در مک بوک پرو ۲۰۲۳ استفاده شده است همچنان از رم LPDDR5 استفاده می‌کند.
تبلیغات

اپل در واحد CPU و GPU پردازنده‌های جدید M2 Pro و M2 Max سراغ هسته‌های پرتعدادتری رفته و یک‌سری تغییرات دیگر نظیر افزایش ظرفیت کش L2 را نیز اعمال کرده است. یک کارشناس، تصویر تراشه‌ی جدید M2 Pro را مورد بررسی قرار داده است تا با ساختار آن بیشتر آشنا شویم.

به گزارش Wccftech، اپل پردازنده‌ی M2 Pro را در دو مدل معرفی کرده و تصویری که در این مقاله می‌بینید به نسخه‌ی قوی‌تر ارتباط دارد. این نسخه دارای پردازنده‌ی مرکزی ۱۲ هسته‌ای و پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹ هسته‌ای است و موتور عصبی ۱۶ هسته‌ای دارد.

پیش از رونمایی تراشه‌ی جدید، ادعا شده بود که M2 Pro به حافظه‌ی سریع‌تر و کم‌مصرف‌تر LPDDR5X مجهز می‌شود. متأسفانه به‌نظر می‌رسد که اپل همچنان مشغول استفاده از حافظه‌ی LPDDR5 است که در تراشه‌ی M2 نیز حضور دارد. بدین ترتیب پیش‌بینی می‌کنیم LPDDR5X در پردازنده‌ی M3 که سال آینده از راه می‌رسد، استفاده شود.

استفاده از ۱۹ هسته به جای ۲۰ هسته در پردازنده‌ی گرافیکی عجیب به نظر می‌رسد. تعداد هسته‌ی گرافیکی در پردازنده‌های قبلی مک همواره عددی رند بوده و بهره‌مندی M2 Pro از ۱۹ هسته در نگاه اول بدین معنی است که پردازنده‌ی جدید اپل یک هسته‌ی گرافیکی قفل‌شده دارد. اما این گفته صحیح نیست و ظاهراً M2 Pro به مجموعاً ۱۹ هسته مجهز است.

در تصویر منتشرشده از M2 Pro می‌توانید سایر واحدهای پردازشی نظیر موتور مدیا و کش SLC را نیز ببینید.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات