مک بوک پرو ۲۰۲۳ در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ رونمایی شد؛ همان طراحی، همان تنوع پورت‌ و پردازنده پرقدرت‌تر

سه‌شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱
مطالعه 4 دقیقه
مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ ۲۰۲۳ مدل M2 Pro / M2 Max اپل در مدل‌های مختلف
مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل که در مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچ رونمایی شده از همان طراحی هیجان‌انگیز نسل قبل استفاده می‌کند، اما پردازنده‌ی پرقدرت‌تری دارد.
تبلیغات

پس از بارها تأخیر به‌دلیل مشکلات زنجیره‌ی تأمین، مک بوک پرو ۲۰۲۳ سرانجام از راه رسید. جدیدترین لپ تاپ رده‌بالای اپل - مطابق انتظارات - از همان طراحی نسل قبل استفاده می‌کند. اپل در سال ۲۰۲۱ مک بوک پرو را با نمایشگر مجهزبه ناچ، درگاه‌های متنوع‌تر و بدنه‌ی ضخیم‌تر بازطراحی کرده بود.

به گزارش زومیت، مک بوک پروهای ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ ۲۰۲۳ روی تغییرات سخت‌افزاری متمرکز شده‌اند و از پردازنده‌های تقویت‌شده‌ی مبتنی‌بر M2 که M2 Max و M2 Pro نام دارند استفاده می‌کنند.

جمع‌بندی رویداد معرفی مک‌بوک پرو M2 Max

لطفا با تماشای ویدیو در یوتیوب، از کانال زومیت حمایت کنید.

اپل، M2 Max را قوی‌ترین و کم‌مصرف‌ترین پردازنده‌ی کلاس لپ تاپ‌های حرفه‌ای در دنیا خطاب می‌کند. به ادعای اپل، مک بوک پرو نسل جدید پردازش‌های سنگین مثل رندر جلوه‌های بصری را تا ۶ برابر سریع‌تر از مدل مجهزبه پردازنده‌ی اینتل انجام می‌دهد.

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ ۲۰۲۳ مدل M2 Pro / M2 Max اپل از نمای جلو

نسل جدید مک بوک پرو تا ۲۲ ساعت شارژدهی می‌کند. این نخستین باری است که یکی از کامپیوترهای خانواده‌ی مک به این شارژدهی دست می‌یابد. مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل مجهزبه تراشه‌ی Wi-Fi 6E است که دو برابر سرعت بیشتر نسبت‌به نسل قبل دارد. لپ تاپ پرقدرت ۲۰۲۳ اپل برای اولین بار از درگاه پیشرفته‌ی HDMI (احتمالا HDMI 2.1) با پشتیبانی از نمایشگرهای 8K استفاده می‌کند.

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اولین کامپیوتر اپل است که تا ۲۲ ساعت شارژدهی می‌کند

کانفیگ M2 Max مک بوک پرو ۲۰۲۳ با حداکثر ۹۶ گیگابایت رم مجتمع تولید می‌شود. این لپ تاپ صفحه‌نمایش Liquid Retina XDR و وب‌کم 1080p و ۶ اسپیکر و میکروفون‌هایی باکیفیت دارد.

نمایشگر مک بوک پرو از سال ۲۰۲۱ به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز مجهز شده است. این نرخ نوسازی از طریق فناوری ProMotion ارائه می‌شود و از نوع تغییرپذیر است.

اپل تلاش کرده است مک بوک پرو ۲۰۲۳ را تا حد زیادی مناسب کاربرانی جلوه دهد که هم‌اکنون مشغول استفاده از مک‌های اینتل هستند. این لپ تاپ نسبت‌به مدل سال ۲۰۲۱ چندان متحول نشده، اما به روایت اپل می‌تواند به معنی «تغییری دراماتیک» برای کاربران مک‌های اینتل باشد. یکی از مزایای مک بوک، حفظ عملکرد در صورت جدا شدن از برق است. لپ تاپ‌های ویندوزی به هنگام استفاده از باتری با افت قابل‌توجه عملکرد مواجه می‌شوند.

مک بوک پرو M2 مکس اپل مدل نقره ای

پردازنده‌ی M2 Pro اپل از واحد CPU با ۱۰ یا ۱۲ هسته شامل هشت هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم مصرف استفاده می‌کند. به گفته‌ی اپل، واحد CPU در نسل جدید تا ۲۰ درصد قوی‌تر از M1 Pro است.

M2 Pro حداکثر ۳۲ گیگابایت رم مجتمع و ۲۰۰ گیگابایت‌برثانیه پهنای باند حافظه (دو برابر M2) دارد و قدرت پردازشی قابل‌توجهی به مک بوک پرو تزریق می‌کند. M2 Pro به واحد گرافیکی جدیدی با ۱۹ هسته مجهز است که تا ۳۰ درصد عملکرد بهتر نسبت‌به نسل قبل دارد. موتور عصبی (Neural Engine) در نسل جدید ۴۰ درصد سریع‌تر شده است.

پردازنده ام ۲ مکس اپل / Apple M2 Max

اپل لپ تاپ‌های ۱۴ اینچ و ۱۶ اینچ جدیدش را در کانفیگ M2 Max نیز روانه‌ی بازار می‌کند تا سراغ رجزخوانی برای قوی‌ترین لپ تا‌پ‌های ویندوزی بازار برود. واحد گرافیکی M2 Max به ۳۸ هسته مجهز است و تا ۳۰ درصد پیشرفت نسلی نسبت‌به M1 Max تجربه کرده.

در پردازنده‌ی M2 Max از حداکثر ۹۶ گیگابایت حافظه با پهنای باند ۴۰۰ گیگابایت‌برثانیه (دو برابر بیشتر از M2 Pro) استفاده شده است. M2 Max از واحد ۱۲ هسته‌ای CPU شامل هشت هسته‌ی پرقدرت و چهار هسته‌ی کم‌مصرف استفاده می‌کند که ۲۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل است.

پورت درگاه مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچ ۲۰۲۳ مدل M2 Pro / M2 Max اپل

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اولین کامپیوتر اپل است که از استاندارد Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند. این لپ تاپ به درگاه HDMI با پشتیبانی از نمایشگر 8K/60Hz یا نمایشگر 4K/240Hz مجهز است. لپ تاپ جدید اپل از سه درگاه Thunderbolt 4 و اسلات کارت SDXC و MagSafe 3 برای شارژ بهره می‌گیرد.

مک بوک پرو ۲۰۲۳ اپل به‌صورت پیش‌فرض با سیستم‌عامل macOS Ventura روانه‌ی بازار می‌شود. این سیستم‌عامل قابلیت‌های هیجان‌انگیزی مثل Continuity Camera (استفاده از دوربین آیفون به‌عنوان وب‌کم) و Center Stage و Studio Light را در دسترس کاربران قرار می‌دهد.

سفارش نسل جدید مک بوک پرو از همین‌حالا امکان‌پذیر است. اپل می‌گوید عرضه‌ی لپ تاپ‌های جدیدش ار ۲۴ ژانویه‌ی ۲۰۲۳ (۴ بهمن ۱۴۰۱) آغاز می‌شود.

قیمت مک بوک پرو ۱۴ اینچ ۲۰۲۳ با پردازنده‌ی M2 Pro از ۱٬۹۹۹ دلار شروع می‌شود و قیمت پایه‌ی مدل ۱۶ اینچ با همین پردازنده ۲٬۴۹۹ دلار است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات