اینتل با عبور از سامسونگ، عنوان برترین شرکت نیمه‌هادی جهان را از آن خود کرد

جمعه ۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
خبرهای بدی برای سامسونگ در صنعت نیمه‌هادی وجود دارد زیرا اینتل در بازارهای جهانی جایگاه غول فناوری کره‌ای را تصاحب کرده است.
تبلیغات

به‌دلیل افزایش فشارها در بازار نیمه‌هادی طی سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲، اینتل موفق شد جایگاه سامسونگ را به‌عنوان برترین شرکت نیمه‌هادی جهان به‌خود اختصاص دهد. شرکت تحقیقات بازار Omdia که عملکرد بازار جهانی نیمه‌هادی را مورد بررسی می‌دهد، در گزارشی اعلام کرد ارزش این بازار در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ به ۱۴۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به ۱۵۸ میلیارد دلار در در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری حدود ۷ درصد کاهش داشته است.

درحالی‌که بازار نیمه‌هادی از سال ۲۰۲۰ به‌مدت هشت فصل متوالی با رشد تدریجی همراه بود، همه‌گیری کرونا به‌یک‌باره شرایط را تغییر داد. کویید ۱۹ باعث شد میزان تقاضا برای محصولات الکترونیکی حوزه‌ی فناوری اطلاعات افزایش یابد و بازار جهانی نیمه‌هادی با کمبود تراشه‌ی حافظه مواجه شود.

به گزارش SamMobile، دلیل اصلی ایجاد رکورد در بازار جهانی نیمه‌رساناها، ضعف بازار حافظه عنوان شده است. کلیف ریمباخ، محقق ارشد Omdia گفت:

بازار حافظه نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل به‌دلیل تعدیل موجودی مشتریان و کاهش تقاضا برای تراشه‌های مراکز داده، رایانه‌های شخصی و گوشی‌های هوشمند، باعث کاهش ۲۷ درصدی سود شرکت‌های فعال در این حوزه نسبت به سه‌ماهه‌ی قبل شده است.

شرایط کنونی به‌شدت روی شرکت‌های مثل SK Hynix، سامسونگ و مایکرون تأثیر منفی داشت زیرا این برندها در حوزه‌ی تراشه‌سازی فعالیت دارند و درنهایت سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۲۲ بیش‌از ۱۰ میلیار دلار از درآمد آن‌ها کاهش یافته است. فروش سامسونگ در سه‌ماهه‌ی سوم ۲۸٫۱ درصد کاهش پیدا کرد و به ۱۴٫۶ میلیارد دلار رسید. این درحالی است که اینتل در این بازه‌ی زمانی به درآمدی ۱۴٫۹ میلیارد دلاری در صنعت نیمه‌هادی دست یافت.

کوالکام با افزایش فروش ۵٫۶ درصدی در سه‌ماهه‌ی سوم نسبت به سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۲۲، در رتبه‌ی سوم برترین شرکت‌های نیمه‌هادی جهان قرار گرفت. SK Hynix نیز از رتبه‌ی سوم به جایگاه چهارم سقوط کرد زیرا فروش آن در بازه‌ی زمانی مذکور ۲۶ درصد کم‌تر شده است. مایکروون نیز با کاهش فروش ۲۷ درصدی در جایگاه ۶ این فهرست قرار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات