مدیرعامل مدیاتک: دور شدن صنعت تراشه‌سازی از تایوان به‌تدریج درحال افزایش است

دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک اعلام کرده است که بخشی از زنجیره‌ی تأمین تولیدکنندگان تراشه به‌مرور درحال انتقال از تایوان به سایر نواحی جهان است.
تبلیغات

رئیس مهم‌ترین شرکت طراحی تراشه‌های گوشی‌های هوشمند تایوان یعنی مدیاتک در اواخر هفته‌ی قبل به رویترز گفت که تنش‌ها میان چین و ایالات‌متحده، برخی شرکت‌های تولید‌کننده‌ را وادار می‌کند درباره‌ی انتقال بخشی از زنجیره‌ی تأمین خود از تایوان تصمیم‌گیری کنند و این روند به‌تدریج درحال افزایش است.

ریک تسای، مدیر اجرایی مدیاتک گفت:

برخی از تولیدکنندگان بسیار بزرگ تجهیزات از تأمین‌کنندگان می‌خواهند منابع متعددی مثل تایوان و ایالات‌متحده، آلمان یا اروپا داشته باشند. فکر می‌کنم اگر کسب‌وکارمان با این روش تضمین شود، باید چندین منبع برای ساخت یک تراشه پیدا کنیم. این اتفاق درحال‌حاضر رخ داده است اما نه درمقیاس بزرگ.

تسای و مدیران ارشد مدیاتک در حاشیه‌ی یک رویداد رسانه‌ای و تحلیلی که این شرکت روز جمعه در کالیفرنیا میزبانی کرد با رویترز گفت‌وگو کردند. این شرکت برای رشد تجارت خود در ایالات‌متحده تلاش کرده است و تسای می‌گوید هدف، افزایش سه‌تا چهار برابری فروش است که البته هیچ بازه‌ی زمانی برای آن ارائه نداد.

به گزارش ChannelNewsasia، درحالی‌که پیشرفته‌ترین تراشه‌های گوشی‌های هوشمند مدیاتک در TSMC تایوان ساخته می‌شوند، تسای اعلام کرد ساخت برخی از تراشه‌های گوشی‌های قدیمی را به GlobalFoundries واگذار کرده است که کارخانه‌هایی در مکان‌هایی مثل ایالات‌متحده و سنگاپور دارد. این شرکت همچنین ساخت برخی تراشه‌ها را ازطریق تأسیسات تراشه‌سازی اینتل انجام خواهد داد.

تسای گفت که فناوری ساخت تراشه Intel 16 که مدیاتک به استفاده از آن متعهد شده است، برای تولید تراشه‌های مخصوص تلویزیون‌های هوشمند و وای‌فای مناسب است. او اظهارداشت:

تولید تراشه‌ها برای تلویزیون‌های هوشمند و مودم‌های وای‌فای برای ما یک بخش تجاری بزرگ است و من خود هرماه بر پیشرفت آن نظارت می‌کنم. این سیستم-روی-چیپ‌‌ها از نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ در تأسیسات تراشه‌سازی اینتل در ایرلند تولید خواهند شد.

تسای گفت که مدیاتک همچنین تراشه‌هایی را در کارخانه‌ی آریزونا TSMC تولید خواهد کرد اما هشدار داد که دورشدن کامل صنعت تراشه از تایوان، که مهم‌ترین منطقه‌ی جهان برای ساخت تراشه‌های پیشرفته‌ محسوب می‌شود، چندان واقع‌بینانه نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات