چین در واکنش به‌ تحریم‌های آمریکا، «جلسه‌ای اضطراری» با سران شرکت‌های تراشه‌ساز برگزار کرد

پنج‌شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یک مقام رسمی چینی China با کت شلوار و عینک
منابعی آگاه به بلومبرگ گفته‌اند که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در واکنش به تحریم‌های جدید آمریکا، جلسه‌ای اضطراری با مدیران ارشد برترین شرکت‌های صنعت تراشه برگزار کرده است.
تبلیغات

براساس گزارش رویترز به‌نقل از بلومبرگ، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین در یک هفته‌ی اخیر «جلساتی اضطراری با شرکت‌های برتر صنعت نیمه‌هادی» این کشور برگزار کرده است تا میزان آسیب‌های ناشی از تحریم‌های جدید ایالات متحده را ارزیابی کند. ظاهراً این وزارت‌خانه مدیران ارشد شرکت‌های YMTC و Dawning Information Industry را دعوت کرده است تا در جلسه‌ای پشت درهای بسته شرکت کنند.

دولت جو بایدن در ماه جاری میلادی تحریم‌های جدیدی علیه چین وضع کرد تا سرعت رشد این کشور در حوزه‌ی فناوری و نظامی کاهش یابد. یکی از بخش‌های تحریم‌های جدید، محدود کردن فروش انواع خاصی از تراشه‌های پیشرفته و همچنین تجهیزات موردنیاز برای ساخت تراشه به چین است.

متخصصان گفته‌اند تحریم‌های جدید ایالات متحده آثار گسترده‌ای بر فعالیت‌های چین می‌گذارد و توانایی این کشور را برای توسعه‌ی هرچه بیشتر صنعت تراشه‌اش تضعیف می‌کند. متخصصان به‌طور دقیق‌تر ادعا کرده‌اند که آمریکا به‌دنبال تضعیف قدرت چین در حوزه‌ی ساخت سلاح نظامی، توسعه‌ی هوش مصنوعی، دیتاسنتر و سایر بخش‌هایی است که نیازمند ابرکامپیوتر و تراشه‌های پرتعداد و پرقدرت هستند.

به ادعای منابعی آگاه، اکثر شرکت‌کنندگان در جلسه با وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین گفته‌اند که محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت ایالات متحده صنعت تراشه‌ی چین را به سمت نابودی می‌برد و رؤیای این کشور برای جدا کردن اقتصادش از آمریکا را به باد می‌دهد.

YMTC و Dawning Information Industry و وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین به درخواست رویترز برای شفاف‌سازی درباره‌ی ادعاهای بلومبرگ پاسخ نداده‌اند.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین، دوشنبه‌ گفت کشورش در واکنش به تحریم‌های آمریکا لشکری از مغزها جذب می‌کند تا برنده‌ی رقابت باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات