ژاپن قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی ۲ نانومتری تولید کند

چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
ژاپن برای راه‌ندازی تأسیسات تولید تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی پیشرفته‌ی دو‌نانومتری در حال برنامه‌ریزی است. این کشور با ایالات متحده نیز همکاری خواهد کرد تا بتواند تولید تراشه‌های مدنظر را از سال ۲۰۲۵ آغاز کند.
تبلیغات

به گزارش Nikkei Asia، ژاپن در حال‌ آماده‌شدن برای پیوستن به جمع تولید‌کنندگان نسل بعدی تراشه‌های پیشرفته است؛ بنابراین، توکیو و واشنگتن ازطریق مشارکت در فناوری‌های نیمه‌هادی از یکدیگر پشتیبانی خواهند کرد. علاوه‌براین، همکاری این دو کشور شرکت‌های خصوصی را نیز شامل می‌شود تا به تحقیقات درزمینه‌ی طراحی و تولید انبوه به آن‌ها کمک کند. شایان‌ ذکر است درحال‌حاضر، TSMC نیز در مسیر توسعه‌ی فناوری تولید انبوه تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی دونانومتری خود قرار دارد.

به‌گزارش Gizmochina، ژاپن ازطریق تولید داخلی تراشه‌های نسل آینده به‌دنبال تأمین پایدار محصولات نیمه‌هادی است. این کشور با مشارکت ایالات متحده احتمالاً قصد دارد شرکت جدیدی برای این منظور تأسیس کند. درحال‌حاضر، وزارت اقتصاد، تجارت‌ و صنعت این کشور یارانه‌هایی برای کاهش هزینه‌های تحقیق‌وتوسعه در صنایع نیمه‌هادی پیشرفته ارائه می‌دهد.

لیتوگرافی ۲ نانومتری

تحقیقات مشترک ژاپن و ایالات متحده برای ساخت تراشه‌های دونانومتری امسال آغاز خواهد شد و مرکز تحقیقاتی و تولید انبوه تراشه نیز بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۷ راه‌اندازی خواهد شد. به‌طور مشخص، بزرگ‌ترین تراشه‌ساز قراردادی جهانی، یعنی TSMC، در حال‌ راه‌اندازی کارخانه‌ی تولید تراشه در استان کوماموتو ژاپن است. بااین‌حال، این کارخانه تراشه‌های پیشرفته تولید نخواهد کرد و درواقع، هدف از تأسیس آن ساخت سیستم-روی-چیپ‌های ۱۰ تا ۲۰ نانومتری است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات