درآمد امسال TSMC از تولید تراشه برای اپل احتمالاً ۱۷ میلیارد دلار خواهد بود

دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
پیش‌بینی می‌شود TSMC امسال ازطریق فروش تراشه به اپل ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کند. این شرکت حجم تولید تراشه‌ برای اپل را در سال ۲۰۲۲ افزایش می‌دهد.
تبلیغات

به‌نوشته‌ی MacRumors و به‌نقل از DigiTimes، با درنظرگرفتن اینکه پروژه‌ی اپل برای استفاده از پردازنده‌ی اختصاصی در کامپیوترهای خانواده‌ی مک تقریباً تکمیل شده است، پیش‌بینی می‌شود درآمد TSMC از تولید تراشه برای اپل با رشد تقریباً ۲۵ درصدی مواجه شود. DigiTimes یکی دیگر از عوامل افزایش درآمد TSMC را رابطه‌ی تجاری نزدیک‌تر با اپل عنوان می‌کند.

گفته می‌شود اپل انتظار دارد در نیمه‌ی اول ژوئن ۲۰۲۲ (نیمه‌ی دوم خرداد ۱۴۰۱) تراشه‌هایی که برای آیفون‌ها و دیگر دستگاه‌های جدیدش سفارش داده است، از TSMC دریافت کند. TSMC افزون‌بر افزایش تولید تراشه برای آیفون‌ در سال جاری میلادی، قصد دارد تولید تراشه‌های سری M را افزایش چشمگیری دهد.

اپل به‌مرورزمان تراشه‌های اختصاصی سری M را در تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش استفاده می‌کند و امسال دوران مک‌های مجهز به پردازنده‌ی اینتل کاملاً به‌پایان می‌رسد.

گفته می‌شود TSMC قرار است فعلاً تنها تأمین‌کننده‌ی تراشه‌های اپل باقی بماند؛ چون ظاهراً سامسونگ درزمینه‌ی بازده لیتوگرافی‌های مدرن با مشکلاتی مواجه شده و دور از انتظار است که اپل بخواهد سفارش تولید تراشه را به اینتل بدهد. به‌طورکلی، پیش‌بینی می‌شود TSMC در سال جاری میلادی ازطریق تأمین سفارش‌های اپل درآمد ۱۷ میلیارد دلاری به جیب بزند. درآمد TSMC از فروش تراشه به اپل در سال ۲۰۲۱ برابربا ۱۳٫۸ میلیارد دلار بود.

براساس گزارش‌های تأییدنشده، قرنطینه‌های اخیر در چین تأثیر زیادی روی زنجیره‌ی تأمین تراشه‌های اپل نگذاشته است؛ اما بسته به مدت‌زمان قرنطینه احتمالاً دیگر بخش‌های زنجیره‌ی تأمین این شرکت به‌شدت تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، احتمال تأخیر در عرضه‌ی نسل جدید آیفون‌های اپل وجود دارد.

علاوه‌براین، گفته می‌شود اپل از همین‌حالا سفارش تولید تراشه‌ی دونانومتری را در TSMC ثبت کرده استو این شرکت تایوانی تراشه‌های مبتنی‌بر لیتوگرافی جدید را در سال ۲۰۲۵ تولید می‌کند. گزارش DigiTimes اعلام می‌کند اپل و TSMC در همکاری مشترک مشغول توسعه‌ی لیتوگرافی یک‌نانومتری هستند. اپل قصد دارد از تراشه‌ی یک‌نانومتری در محصولات واقعیت افزوده و خودرو برقی خود استفاده کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات