پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی ویوو V1 Plus با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

پنج‌شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
ویوو پردازنده سیگنال تصویر اختصاصی V1 Plus را با هدف بهبود قابلیت‌های تصویربرداری رو گوشی‌های پرچم‌دار خود، معرفی کرد. این پردازنده از هوش مصنوعی بهره می‌برد.
تبلیغات

ویوو در وب‌سایت میکروبلاگ چینی ویبو از تراشه‌ی تصویربرداری جدید خود رونمایی کرد. این تراشه به‌منظور بهبود قابلیت‌های تصویربرداری و نمایشگر پرچم‌داران بعدی این شرکت توسعه داده شده است. گفته شده که سری X80 این شرکت از V1 Plus که با همکاری مدیاتک ساخته شده است بهره خواهد برد. این پردازنده سیگنال تصویر جدید از نظر سازگاری پیشرفته و بهینه‌سازی تصویر، پیشرفت‌هایی نسبت به نسل قبلی خود داشته است.

همان‌طور که Gizmochina اشاره کرده، سری X80 پرچم‌داران بعدی ویوو خواهند بود و پردازنده سیگنال تصویر بهبودیافته‌ی V1 Plus عمق بیشتری به این مدل‌ها ارائه خواهد داد. V1 Plus جانشین V1 است که سال گذشته معرفی شد. این پردازنده از سیستم-روی-چیپ (SoC) دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک پشتیبانی می‌کند. همکاری ویوو و مدیاتک با بیش از ۳۰ گواهی حق اختراع، به اوج خود رسیده است. V1 Plus از چند جهت اولین است و ویوو را به‌اولین شرکتی تبدیل کرد که پردازنده سیگنال تصویر سازگار با سیستم-روی-چیپ‌های پیشرفته مثل دایمنسیتی ۹۰۰۰ و اسنپدراگون ۸ نسل یک تولید می‌کند.

پشتیبانی V1 Plus از تراشه دایمنسیتی ۹۰۰۰

V1 Plus نقطه‌ی اوج همکاری یک‌ ساله مدیاتک و ویوو با حدود ۳۰۰ کارمند است. این تراشه همچنین به افزایش کیفیت و سرعت اجرای بازی‌ها تا ۹۰ یا ۱۲۰ فریم‌برثانیه، کمک می‌کند. ویوو همچنین با ایجاد یک طرح حافظه‌ی زنده و بافت جدید، بهبودهایی در رنگ، پرتره و جنبه‌های عکاسی ارائه داده است. V1 Plus با بهره گرفتن از هوش مصنوعی، کیفیت تصاویر را نیز افزایش می‌دهد.

تأثیر تراشه ویوو V1 Plus بر کیفیت تصاویر

ویوو در توسعه‌ی V1 Plus همچنین الگوریتم‌هایی را برای بهینه‌سازی تخصیص منابع پردازنده‌ی مرکزی، کاهش دما و افزایش کارایی دایمنسیتی ۹۰۰۰ پیاده‌سازی کرده است. این اقدام به میزان درخورتوجهی در مصرف انرژی دایمنسیتی ۹۰۰۰ تأثیر خواهد داشت. براساس نتایج آزمایش‌های انجام‌شده، الگوریتم‌های ویوو تا ۱۰ درصد در مصرف باتری بهینه‌تر عمل می‌کنند. تأثیر کلی قابلیت‌های V1 Plus احتمالاً می‌تواند به فروش بیشتر سری X80 کمک کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات