سامسونگ با پشت سر گذاشتن TSMC، بزرگ‌ترین تولید‌کننده ویفر نیمه‌هادی در دنیا شد

چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ با وجود از دست‌ دادن مشتری اصلی‌اش، یعنی کوالکام، همچنان توانسته است در پایان سال ۲۰۲۱ سهم بازار حدود ۱۷ درصدی تولید ویفر را به خود اختصاص دهد و بالاتر از TSMC قرار بگیرد.
تبلیغات

واحد Samsung LSI مسئول طراحی تراشه‌های کارآمد برای تأمین انرژی وسایل الکترونیکی موردعلاقه شما از گوشی‌های هوشمند گرفته تا تبلت‌ها و لوازم خانگی است. واحد‌ مذکور اخیراً به‌دلیل بازدهی بسیار پایین برای فرایند ۴ نانومتری خود مورد انتقاد قرار گرفته که این موضوع منجر به از دست دادن مشتری اصلی‌اش کوالکام شد. باوجوداین، گزارش جدیدی از Business Korea نشان می‌دهد که سامسونگ الکترونیکس همچنان توانسته است بیشترین تولید ماهانه ویفرهای نیمه‌هادی را در سال ۲۰۲۱ داشته باشد.

به‌نقل از Sammobile، از ۱۲ میلیون ویفر ۲۰۰ میلی‌متری که به‌صورت ماهانه در سال ۲۰۲۱ تولید شده، سامسونگ الکترونیکس ۴٫۵ میلیون ویفر را به خود اختصاص داد که افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تولید نسبت به سال ۲۰۲۰ را نشان می‌دهد. TSMC با ۲٫۸ میلیون ویفر در رتبه دوم قرار گرفت و پس از آن Micron با ۲٫۰۵ میلیون ویفر، SK Hynix با ۱٫۹۸ میلیون ویفر و Kioxia با ۱٫۳۳ میلیون ویفر، رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را از آن خود کردند.

سهم بازار سامسونگ در پایان سال ۲۰۲۱ حدود ۱۷ درصد بود. از طرفی دیگر، TSMC و Micron و SK Hynix و Kioxia به‌ترتیب، ۱۳ درصد، ۱۰ درصد، ۹ درصد و ۶ درصد از سهم بازار را دراختیار داشتند. ۴۳ درصد باقی‌مانده از سهم بازار به نقش‌آفرینان کوچک‌تری تعلق دارد که نامشان ذکر نشده است.

گفتنی است که ویفرهای مذکور انبوهی از لوازم الکترونیکی از جمله پردازنده برنامه موبایل، برنامه‌های کاربردی اینترنت اشیا، حافظه فرار (VM) یا غیر فرار (NVM) و غیره را شامل می‌شود. برتری سامسونگ در زمان کوتاه، با توجه به تسلط آن بر بازار فلش NAND که اخیراً پر رونق بوده، تعجب‌آور نیست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات