سامسونگ روی تراشه‌ای منحصربه‌فرد برای گوشی‌های گلکسی کار می‌کند

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
رسانه‌ای کره‌ای می‌گوید رئیس واحد موبایل سامسونگ در جلسه‌ای اعلام کرده است این شرکت کره‌ای روی تراشه‌ای منحصربه‌فرد برای گوشی‌‌های سری گلکسی کار می‌کند.
تبلیغات

تی‌ام رو، رئیس واحد تجاری موبایل سامسونگ، اعلام کرده این شرکت کره‌ای روی تراشه‌‌ای «منحصربه‌فرد» برای گوشی‌های سری گلکسی کار می‌کند. فعلاً اطلاعات زیادی درباره‌ی تراشه‌ی مرموز سامسونگ در دست نداریم، اما اعلام ساخت این تراشه سؤالاتی در ذهن کاربران ایجاد کرده است.

براساس آنچه Wccftech می‌نویسد، هیجان برای معرفی تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ سامسونگ بسیار بالا بود، چون این تراشه از واحد گرافیکی Xclipse 920 بر پایه‌ی معماری AMD RDNA 2 استفاده می‌کند و به‌همین دلیل پیش‌بینی می‌شد اگزینوس ۲۲۰۰ قدرت بسیار بالایی در پردازش محتوای بصری داشته باشد. در نهایت اگزینوس ۲۲۰۰ در حد انتظارات ظاهر نشد.

در همین راستا iNews24 می‌نویسد رئیس سامسونگ موبایل در جلسه‌ای اعلام کرده هدف سامسونگ توسعه‌ی سیستم-روی-چیپی است که برای گوشی‌های سری گلکسی، منحصربه‌فرد باشد. این گفته بسیار مبهم است و سؤالات زیادی را ایجاد می‌کند.

نخست آنکه تی‌ام رو به‌طور مشخص نگفته تراشه‌ی منحصربه‌فرد سامسونگ قرار است به‌عنوان عضوی از خانواده‌ی اگزینوس معرفی شود یا خیر. سؤال مهم دیگر این است که آیا سامسونگ همچنان تمایل دارد از هسته‌های قدرتمند و کم‌مصرف سری کورتکس مبتنی‌بر معماری آرم استفاده کند یا غول کره‌ای به‌دنبال احیای هسته‌های Mongoose است که قبلاً از آن‌ها استفاده می‌کرد؟

از آنجاکه به ادعای سامسونگ تراشه‌ی مورد اشاره قرار است تراشه‌ی متفاوتی باشد، پاسخ سؤالاتی که مطرح کردیم می‌تواند تفاوت‌های این تراشه را مشخص کند.

iNews24 می‌گوید اعلام خبر توسعه‌ی تراشه‌ی منحصربه‌فرد توسط تی‌ام‌ رو، در پاسخ به سؤال یکی از کارمندان انجام شده است. ظاهراً یکی از کارمندان سامسونگ پرسیده این شرکت کره‌ای چه برنامه‌ای برای برطرف کردن حاشیه‌های اخیر درمورد محدودسازی عملکرد اپلیکیشن‌ها دارد.

شایعه‌ی دیگری می‌گوید سامسونگ به‌دنبال استفاده از یکی از تراشه‌های مدیاتک در گوشی گلکسی S22 FE و سری گلکسی S23 است. شاید تراشه‌ی منحصربه‌فردی که تی‌ام رو از آن حرف می‌زند، نتیجه‌ی همکاری بین سامسونگ و مدیاتک باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات