سامسونگ به‌طور مصنوعی سرعت گوشی گلکسی شما را کاهش می‌دهد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
عده‌ای دریافته‌اند سامسونگ با استفاده از GOS عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی بعضی گوشی‌های هوشمند خود را به‌شدت کاهش می‌دهد.
تبلیغات

آیا تا به حال این فکر کرده‌اید که چرا با وجود داشتن بهترین سخت افزار موجود در بازار، بازی‌ها در گلکسی اس ۲۲ جدید شما خوب اجرا نمی‌شوند؟ به نظر می‌رسد در پشت پرده مسئله‌ای بیشتر از عملکرد بد اسنپدراگون ۸ نسل یک/ اگزینوس ۲۲۰۰ وجود دارد. مقصر واقعی GOS (سرویس بهینه‌سازی بازی‌ها) سامسونگ است که عملکرد پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی را به‌شدت کاهش می‌دهد.

سم‌موبایل می‌نویسد، منابع متعددی این مسئله را تأیید کرده‌اند. یکی از آن‌ها یوتیوبری در کره‌ی جنوبی به نام Square Dream است که با حقه‌ی کوچکی موفق به کشف اطلاعات جالبی شد. او نام اپ محبوب بنچمارک «3D Mark» را به «Genshin Impact» تغییر داد و دریافت صرفاً تغییر عنوان منجر به کاهش قابل توجه امتیازات می‌شود.

به‌طور مشابه، کاربران در انجمن کره جنوبی Clien نام Geekbench و Genshin Impact را تغییر دادند و در برخی موارد شاهد کاهش تقریباً ۵۰ درصدی عملکرد تک‌رشته‌ای شدند. تفاوت‌ها به صورت نسل‌به‌نسل متفاوت بود و دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند گلکسی اس ۱۰ تنها افت عملکردی جزئی را نشان دادند.

کار GOS با شروع هر بازی‌ای در دستگاه اغاز می‌شود. فهرست طولانی‌ای از اپ‌هایی که واجد شرایط قرارگیری در دسته‌بندی «بازی» هستند، توسط کاربر توییتری با آی‌دی @GaryeonHan به اشتراک گذاشته شد. او همچنین در مورد این مشکل به‌طور طولانی صحبت کرد.

Samsung created an app called GOS and used the app to limit game performance, making the gaming experience worse. However, according to what the Korean community found out today, Samsung confirmed that it has put performance limits on more than 10,000 apps... pic.twitter.com/U58AreZZoo— 한가련 (@GaryeonHan) March 2, 2022

(ترجمه:

سامسونگ اپی به نام GOS ایجاد و از آن برای محدود کردن عملکرد بازی استفاده و تجربه‌ی بازی را بدتر کرد. بااین‌حال، طبق آنچه امروز انجمنی کره‌ای دریافته، سامسونگ تأیید کرده که محدودیت‌های عملکردی را برای بیش از ۱۰ هزار اپ اعمال کرده است).

به نظر می‌رسد سامسونگ از این موضوع آگاه بوده و به‌طور فعال در حال بررسی آن است. احتمالاً بیانیه‌ای رسمی توسط این شرکت منتشر می‌شود، البته نمی‌توان تصور کرد چه دلیلی را برای انجام این کار اعلام می‌کند.‍

جالب است ببینیم که آیا تغییر نام بازی‌ها به عناوین محبوب بنچمارک می‌تواند منجر به عملکرد بهتر آن‌ها شود یا خیر. اگر این مسئله درست باشد، مشخص می‌شود که سامسونگ عمداً سخت‌افزار خود را به کار با سرعت‌های بالاتر از حد توصیه‌شده مجبور می‌کند تا در نمودارهای عملکرد، خوب به نظر برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات