اسنپدراگون 7 نسل یک با هسته‌های کورتکس A710 و A510 عرضه می‌شود

چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
افشاگر شناخته شده‌ی پلتفرم Weibo اعلام کرد که نسل بعدی تراشه‌ی اسنپدراگون به چهار هسته‌ی کورتکس A710، چهار هسته‌ی کورتکس A510 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 662 مجهز خواهد بود.
تبلیغات

کوالکام سال گذشته با معرفی تراشه‌ی پرچم‌دار اسنپدراگون 8 نسل یک، جهان را شگفت‌زده کرد. این شرکت اواخر سال ۲۰۲۱ به جای معرفی سری اسنپدراگون 800 معمولی، استاندارد جدید برای نام‌گذاری تراشه‌های خود معرفی کرد و حالا انتظار می‌رود که تراشه‌های بعدی این نسل با نام‌های اسنپدراگون 8 نسل دو، نسل سه و… عرضه شوند. این نام‌گذاری به مرور زمان برای دیگر تراشه‌های این مجموعه اعمال خواهد شد؛ در واقع، به گزارش gizchina، سری اسنپدراگون 700، سری بعدی پردازنده‌های کوالکام خواهد بود که با نام تجاری تغییریافته عرضه می‌شوند. براساس گزارش‌های منتشرشده کوالکام قصد دارد در سال جاری پردازنده‌‌ی اسنپدراگون 7 نسل یک را معرفی کند.

مشخصات اسنپدراگون 7 نسل یک

افشاگر محبوب چینی، Digital Chat Station با انتشار پستی در پلتفرم Weibo مشخصات تراشه‌ی بعدی اسنپدراگون را فاش کرد. این تراشه به احتمال زیاد اسنپدراگون 7 نسل یک نام خواهد داشت و با ۴ هسته‌ی کورتکس A710 و ۴ هسته‌ی A510 عرضه خواهد شد که هر ۸ هسته بر مبنی معماری آرم v9 تولید شده‌اند. علاوه‌براین، Digital Chat Station وجود پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 662 را نیز در این تراشه تأیید می‌کند. انتظار می‌رود این پردازنده‌ی گرافیکی از مدل 642L به‌کاررفته در اسنپدراگون 778G و 778G+ قدرتمندتر باشد.

digital-chat-station

هنوز مشخص نیست که کوالکام برای تولید اسنپدراگون ۷ نسل یک با چه تولید‌کننده‌ای همکاری می‌کند. این شرکت در تولید اسنپدراگون 8 نسل یک از لیتوگرافی ۴ نانومتری سامسونگ بهره برد، اما نتایج بنچمارک‌های منتشرشده برای کوالکام رضایت‌بخش نبود و براساس گزارش‌های منتشرشده، کوالکام قصد دارد در تولید تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل یک پلاس از فرایند ساخت ۵ نانومتری TSMC استفاده کند. بنابراین این احتمال وجود دارد که اسنپدراگون 7 نسل یک نیز با لیتوگرافی ۵ نانومتری TSMC تولید شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات