هند از سامسونگ می‌خواهد کارخانه‌ تولید تراشه در این کشور تأسیس کند

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
هند قصد دارد غول‌های نیمه‌هادی را با کمک‌های مالی برای توسعه‌ی تولید نیمه‌هادی جذب کند.
تبلیغات

به‌نقل از سم‌موبایل و براساس جدیدترین گزارش Business Korea، دولت هند از سامسونگ الکترونیکس درخواست کرده است تا با هدف گسترش قطعات نیمه‌هادی خود، کارخانه‌‌ای در این کشور تأسیس کند. افزون‌براین، هندی‌ها اعلام کرده‌اند که به تمام غول‌های نیمه‌هادی علاقه‌مند به تأسیس کارخانه نیمه‌هادی در این کشور کمک مالی می‌کنند.

ناگفته نماند وزیر ارشد تامیل نادو از سامسونگ خواسته است که کارخانه‌ای نیمه‌هادی در این کشور بسازد و از کمک‌های مالی مختلفی استفاده کند که دولت هند تصمیم گرفته است به همه‌ی شرکت‌ها ارائه دهد. در سال ۲۰۲۱، هند طرح تشویقی ده‌میلیارد‌دلاری برای ارتقای تولید نیمه‌هادی در این کشور و مهار کمبود مداوم در سراسر جهان آماده کرده بود.

اگر سامسونگ با این طرح موافقت کند، می‌تواند برای آن‌ها سودبخش باشد؛ چراکه غول کره‌ای گوشی‌هایی را در هند تولید می‌کند. در حقیقت، اکنون بزرگ‌ترین کارخانه‌ی تولید موبایل جهان در نویدا (Noida) واقع شده است که ۳۵ هکتار وسعت دارد.

طبق گزارش مرکز تجارت KOTRA بمبئی و انجمن الکترونیک و نیمه‌هادی هند (IESA)، انتظار می‌رود مصرف نیمه‌هادی‌ها از ۲۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۴۰۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۵ در هند افزایش پیدا کند. اگرچه بازار طراحی نیمه‌هادی هند از ۱۴٫۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۵ به ۵۲٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ افزایش یافته است، کارخانه‌های تولیدی کافی برای تولید تراشه ندارد.

با اینکه مذاکرات در مراحل اولیه خود هستند، در‌نهایت باید دید که چگونه پیش می‌رود؛ زیرا به‌نظر می‌رسد معامله‌ای دوسَر سودمند باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات