مایکروسافت پشتیبانی از آرم را به ماشین‌های مجازی آژور می‌آورد

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت توضیحاتی در مورد ماشین‌های مجازی آژور ارائه داد که طبق آن‌ها، ماشین‌های مجازی آژور از پردازنده‌های امپر مبتنی بر معماری آرم پشتیبانی می‌کنند.
تبلیغات

مایکروسافت روز ۴ آوریل (۱۵ فروردین) اعلام کرد که ماشین‌های مجازی آژور از معماری آرم پشتیبانی می‌کنند؛ این پشتیبانی ازطریق پردازنده‌های سرور امپر صورت می‌گیرد؛ امپر استارتاپی فعال در زمینه‌ی تولید تراشه‌های سرور است که به ابرشرکت‌هایی مانند مایکروسافت و تنسنت خدمت‌رسانی می‌کند.

به گزارش zdnet، هاری پولاپاکا، مدیر محصول آژور و سیستم‌عامل ویندوز با انتشار پستی در توییتر نوشت:

ما از این پس از معماری آرم در آژور پشتیبانی می‌کنیم. این قابلیت، پیشرفتی بزرگ برای آژور و همکاری با امپر محسوب می‌شود. ویندوز ۱۱ نیز از معماری آرم برای ماشین‌های مجازی پشتیبانی می‌کند، البته این قابلیت فعلاً برای توسعه‌دهندگان عرضه می‌شود.

طبق گفته‌ی مایکروسافت، ماشین‌های مجازی آژور با پردازنده‌های مبتنی بر معماری الترا آرم امپر برای کارهای سبک‌تر تا ۵۰ درصد عملکرد بهتری نسبت به ماشین‌های مجازی مبتنی بر x86 ارائه می‌کنند؛ این ماشین‌های مجازی برای سرورهای وب، سرورهای برنامه، پایگاه‌های داده متن‌باز، سرورهای گیمینگ، سرورهای رسانه و… استفاده می‌شوند.

این پشتیبانی در ابتدا برای مناطق غرب و غرب مرکزی ایالات متحده و غرب اروپا برای کاربران آژور دردسترس قرار می‌گیرد.

براساس توضیحاتی که در وبلاگ مایکروسافت ارائه شده است، سری Dpsv5 و Epsv5 ماشین‌های مجازی آژور به پردازنده‌ای مبتنی بر معماری الترا آرم آمپر با فرکانس ۳٫۰ گیگاهرتز مجهز هستند. ماشین‌های مجازی جدید می‌توانند تا ۶۴ پردازنده‌ی مجازی (vCPU) داشته باشند و به ازای هر پردازنده‌ی مجازی نیز با پیکربندی‌های حافظه ۲، ۴ و ۸ گیگابایتی عرضه شوند. سرعت شبکه‌ی این ماشین‌های مجازی تا ۴۰ گیگابیت‌بر‌ثانیه می‌رسد و استفاده از SSDهایی با کارایی بالا در آن‌ها اختیاری است.

ماشین‌های مجازی اشاره‌شده از سیستم‌عامل‌های لینوکس اوبونتو شرکت Canonical، سنت‌او‌اس (CentOS) و ویندوز ۱۱ نسخه‌‌های Professional و Enterprise Edition روی آرم پشتیبانی می‌کنند و طبق ادعای مایکروسافت قرار است به‌زودی پشتیبانی از سیستم‌عامل‌های لینوکس بیشتری مانند رد هت، سرور SUSE، دبیان (Debian)، آلما و Flatcar نیز به این فهرست اضافه شود.

در سال ۲۰۲۰، مایکروسافت رسماً از همکاری خود با اینتل، ای‌ام‌دی، کوالکام و کاویوم برای پشتیبانی از Project Olympus، طراحی سخت‌افزار ابری نسل بعدی خود خبر داد. این شرکت همچنین اعلام کرد که برای پشتیبانی ویندوز سرور‌های خود از معماری آرم در مرکز داده‌ی داخلی با شرکت‌هایی مانند کوالکام و کاویوم همکاری‌های داشته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات