کوالکام جایگاه برترین شرکت تراشه‌ساز ایالات متحده را از دست داد

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس گزارش‌های اخیر، مدیاتک در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۲۱، برترین شرکت تولیدکننده‌ی تراشه در ایالات متحده بوده و جایگاه کوالکام را تصاحب کرده است.
تبلیغات

کوالکام در سال ۲۰۲۰ در بازارهای جهانی، جایگاه خود را به‌عنوان برترین شرکت تراشه‌ساز جهان از دست داد و مدیاتک در این جایگاه قرار گرفت. البته کوالکام موفق شد در بازار ایالات متحده، همچنان عنوان برترین شرکت تراشه‌ساز را در بازار حفظ کند. اکنون به‌ نظر می‌رسد مدیاتک موفق شده در بازار ایالات متحده نیز از رقیب خود پیشی گرفته و به‌عنوان برترین تراشه‌ساز دستگاه‌های اندرویدی در این کشور شناخته شود.

به گزارش Android Authority، مدیاتک در نشست خبری اخیر خود که در آن از تراشه‌ی دایمنسیتی ۸۰۰۰ رونمایی کرد، با استناد به آمار IDC اعلام کرد این شرکت در بازه‌ی زمانی سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۱ در ایالات متحده، اولین تولیدکننده‌ی تراشه برای دستگاه‌های اندرویدی بوده است. این تراشه‌ساز تایوانی گفت که پردازنده‌های این شرکت ۵۱ درصد از بازار را به خود اختصاص داده است. برای مقایسه، سهم کوالکام در این بازه‌ی زمانی ۴۷ درصد بوده است.

آمار شرکت‌های تراشه ساز در ایالات متحده

مدیاتک به گوشی‌هایی مثل T-Mobile Revvl V Plus، موتو جی Pure، گلکسی A32، گلکسی A12 4G و Boost Celero به‌عنوان بهترین مدل‌هایی که در تعداد بالا عرضه شده‌اند اشاره کرد. به گفته‌ی مدیاتک این گوشی‌ها به این شرکت کمک کرده تا به جایگاه فعلی دست یابد.

چنین دستاوردی برای مدیاتک خیلی غافلگیرکننده نبود زیرا این شرکت از سال‌ها قبل روی تراشه‌های پایین‌رده و میان‌رده تمرکز کرده است. بااین‌حال، به‌دلیل اینکه تراشه‌های مدیاتک هنوز از موج‌های میلی‌متری 5G پشتیبانی نمی‌کنند، به‌ دست آوردن این جایگاه بسیار درخورتوجه است.

مدیاتک می‌گوید که اولین گوشی‌های میان‌رده‌ مجهز به تراشه‌های این شرکت که از موج‌های میلی‌متری 5G پشتیبانی خواهند کرد در نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۲ روانه‌ی بازار ایالات متحده خواهند شد؛ بنابراین زمینه‌ی رشد بیشتر این شرکت در‌ آینده، وجود دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات