FastConnect 7800 کوالکام اولین محصول Wi-Fi 7 در جهان است

پنج‌شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه MWC 2022، کوالکام تراشه‌ی FastConnect 7800 را رونمایی کرد که به‌گفته‌ی سران این شرکت، اولین محصول وای‌فای ۷ در جهان است.
تبلیغات

FastConnect 7800 تراشه‌ای ۱۴ نانومتری است که از وای‌فای ۷ و بلوتوث ۵.۳ پشتیبانی می‌کند و نویدبخش اتصال به شبکه با سرعت خیره‌کننده‌ و تأخیر کم و به‌طورکلی بهبودهای صوتی بی‌سیم است. در میان طیف‌های پشتیبانی‌شده ۵ گیگاهرتز و ۶ گیگاهرتز و ۲.۴ گیگاهرتز، وای‌فای ۷ از دو گزینه‌ی اول استفاده می‌کند؛ درحالی‌که آخرین گزینه برای بلوتوث و وای‌فای با پهنای باند پایین‌تر در نظر گرفته شده است. کوالکام در رویداد MWC 2022 این تراشه‌ را رونمایی کرد و گفت اولین محصول وای‌فای ۷ در جهان است.

به‌گزارش دیجیتال‌ترندز، تراشه‌ی مذکور با استفاده از فناوری چندپیوندی High Band Simultaneous (HBS) و دو رادیو وای‌فای، حداکثر چهار اتصال را در باندهای ۵ و ۶ گیگاهرتز امکان‌پذیر می‌کند. در باند ۶ گیگاهرتز، تراشه یادشده از یک کانال ۳۲۰ مگاهرتزی یا دو کانال ترکیبی ۱۶۰ مگاهرتزی برای ارائه سرعت فوق‌العاده تا ۵٫۸ گیگابایت‌برثانیه استفاده می‌کند. هنگامی که طیف ۶ گیگاهرتز دردسترس نباشد، از باند ۵ گیگاهرتز استفاده می‌شود؛ درنتیجه حداکثر سرعت شبکه به ۴٫۳ گیگابیت‌برثانیه کاهش می‌یابد. فناوری پشتیبانی‌شده‌ی دیگری به نام Stream Dual-Band Simultaneous (DBS) وجود دارد که به تراشه‌ کمک می‌کند تأخیر ۲ میلی‌ثانیه‌ای را برای تجربه‌ای پایدار و بدون تأخیر ارائه دهد.

با FastConnect 7800 در بخش کیفیت صدا نیز شاهد بهبود درخورتوجهی هستیم. این تراشه با پشتیبانی از فناوری بلوتوث دوگانه با LE Audio و Snapdragon Sound صدای ۱۶ یا ۲۴ بیتی با وضوح چشمگیر را به‌صورت بی‌سیم ارائه می‌کند. رادیوهای بلوتوثی دوگانه نیز مزایای زیادی به‌همراه دارند. دستگاه‌های متصل تا دو برابر برد کار می‌کنند و خیلی سریع‌تر از قبل جفت می‌شوند. حال، فرض کنید که تمام این موارد درکنار صرفه‌جویی انرژی تا ۵۰ درصد ارائه می‌شود.

علاوه‌بر وای‌فای ۷، FastConnect 7800 از اتصال وای‌فای ۶ یا 6E نیز پشتیبانی می‌کند. اگرچه انتظار می‌رود وای‌فای ۷ تا سال ۲۰۲۴ کاملاً بالغ شود و به دستگاه‌های مختلف دسترسی پیدا کند، کوالکام می‌گوید این فناوری از نیمه‌ی دوم سال جاری به‌صورت تجاری دردسترس خواهد بود. ناگفته نماند ممکن است معرفی آن در اسنپدراگون ۸ نسل دوم، تراشه‌ی پرچم‌دار آینده‌ی کوالکام برای گوشی‌های هوشمند را شاهد باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات