اینتل Tower Semiconductor را به قیمت ۵٫۴ میلیارد دلار می‌خرد

سه‌شنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
اینتل با هدف ساخت تراشه‌های بیشتر برای سایر شرکت‌ها، Tower Semiconductor را به قیمت ۵٫۴ میلیارد دلار می‌خرد.
تبلیغات

اینتل اعلام کرده است در حال خرید Tower Semiconductor با قیمت ۵٫۴ میلیارد دلار است. این شرکت ساخت تراشه روی محصولات تخصصی مانند تراشه‌های فرکانس رادیویی (RF) و حسگرهای تصویر CMOS و قطعات مدیریت انرژی تمرکز دارد.

به‌گزارش ورج، این قرارداد به‌طور خاص برای تقویت بخش خدمات ریخته‌گری اینتل در نظر گرفته شده است. این شرکت بخش مذکور را سال گذشته ایجاد کرد تا از تکنیک‌های ساخت تراشه و امکانات خود به‌منظور تولید تراشه‌ برای سایر شرکت‌های شخص ثالث استفاده کند. هدف این است که پس از بسته‌شدن قرارداد، Tower و IFS به‌عنوان «کسب‌وکار ریخته‌گری کاملاً یکپارچه» باهم ادغام شوند.

اینتل اقدامات مختلفی برای افزایش سرعت تولید خود انجام داده است که از میان آن‌ها می‌توان به سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری برای توسعه‌ی تأسیسات تولیدی موجود در آریزونا همراه با هزینه‌ی ۲۰ میلیارد دلاری برای ساخت مجتمع کاملاً جدیدی در اوهایو اشاره کرد؛ مجتمعی که ادعا می‌شود بزرگ‌ترین محل تولید سیلیکون در کره‌ی زمین خواهد بود.

خدمات ریخته‌گری اینتل (Intel Foundry Services) ابتدا در مارس ۲۰۲۱ به‌عنوان بخشی از استراتژی IDM 2.0 این شرکت معرفی شد. تاکنون، IFS چندین شراکت بزرگ نیز داشته که به آن در این زمینه کمک می‌کند. قرارداد Tower Semiconductor به اینتل امکان می‌دهد تولیدهای IFS را به محصولات جدید و تخصصی‌تر گسترش دهد.

دکتر راندیر تاکور، رئیس خدمات ریخته‌گری اینتل، در این اطلاعیه اظهار کرد:

ما در حال ساخت سرویس‌های ریخته‌گری اینتل هستیم تا گسترده‌ترین طیف IP و خدمات و ظرفیت را به مشتریان خود ارائه دهیم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات