عملکرد چشمگیر اگزینوس ۲۲۰۰ در بخش گرافیکی بنچمارک گیک‌بنچ

یک‌شنبه ۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
نخستین بنچمارک‌های گرافیکی تراشه‌ی اگزینوس ۲۲۰۰ در گیک‌بنچ نشان می‌دهد که پردازنده‌ی گرافیکی Xclipse 920 عملکرد به‌مراتب بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۸۸ ارائه می‌دهد.
تبلیغات

پس از رونمایی رسمی از اگزینوس ۲۲۰۰، اکنون انتشار بنچمارک‌های اولیه از جدیدترین تراشه‌ی گوشی‌های هوشمند سامسونگ را شاهد هستیم که می‌تواند دید خوبی از قدرت آن ارائه دهد. روز گذشته، نتایجی در بخش گرافیکی بنچمارک گیک‌بنچ روی دستگاهی به‌‌ نام Samsung SM-S908B منتشر شد که احتمالاً متعلق به تراشه‌ی اگزینوس جدید باشد.

دستگاه یادشده به سیستم‌عامل اندروید ۱۲ و به هشت گیگابایت حافظه رم مجهز شده است. به‌ نظر می‌رسد GPU مذکور دارای سه پردازنده ورکینگ گروپ (WGP) یا ۳۸۴ پردازنده‌ی جریانی است که در فرکانس ۵۵۵ مگاهرتز کار می‌کنند. این تراشه همچنین دارای چهار گیگابایت حافظه است که البته مشخص نیست GPU از حافظه‌ی اختصاصی استفاده می‌کند یا به‌صورت مشترک از چهار گیگابایت DRAM بهره می‌گیرد. افزون‌براین، فرکانس پایین می‌تواند خطایی در گزارش باشد؛ چراکه فرکانس آن ۲٫۳ برابر کندتر از مشخصات شایعه‌شده است.

پارامتر / مدل

Exynos 2200

Xclipse 920 384 SPs

Snapdragon 888

Mali-G76 12-clusters

A15

5 GPU clusters

Total Score

۹۱۴۳

۴۸۵۳

۱۴۵۵۶

Sobel

۹۹۰۰

۵۹۲۷

۱۰۹۸۹

Canny

۸۱۵۹

۳۹۵۴

۱۰۴۹۶

Stereo Matching

۲۲۲۰۰

۱۰۲۰۵

۳۳۶۴۵

Histogram Equalization

۶۷۸۴

۴۰۹۲

۱۰۲۰۳

Gaussian Blur

۶۶۰۵

۳۹۳۴

۱۶۰۲۰

Depth of Field

۱۷۰۰۴

۹۷۹۴

۲۱۳۴۷

Face Detection

۲۲۹۴

۱۷۹۷

۷۸۳۱

Horizon Detection

۶۶۹۱

۵۳۶۷

۱۶۲۰۴

Feature Matching

۴۴۱۷

۲۴۴۰

۷۵۶۸

Particle Physics

۴۵۱۲۰

۲۶۸۴۷

۷۲۹۷۶

SFFT

۶۸۱۳

۱۴۷۵

۶۵۴۸

API

OpenCL

OpenCL

Metal

به‌طور کلی، پردازنده گرافیکی Xclipse 920 در بنچمارک محاسباتی «GPU Geekbench 5 Primate Labs» عملکرد قابل‌قبولی دارد و امتیاز آن تقریباً دو برابر بیشتر از اسنپدراگون ۸۸۸ استفاده‌شده در گلکسی اس ۲۱ است؛ اما همچنان با فاصله‌ی چشمگیری (حدود ۵۹ درصد) از پردازنده‌ی A15 Bionic ضعیف‌تر عمل می‌کند. بااین‌‌حال، بنچمارک‌ها می‌توانند دید نسبی از عملکرد محصول ارائه دهند و برای نتیجه‌گیری بهتر باید منتظر بررسی‌های نهایی باشیم.

البته نباید از این غافل شد که رقیب تراشه‌ی یادشده اسنپدراگون ۸ نسل یک خواهد بود و بنچمارک‌های گذشته نشان می‌دهد که اگزینوس ۲۲۰۰ توان رقابت با تراشه‌ی کوالکام را ندارد. برای مثال، در بنچمارک Aztec Ruins GFXBench، با فعال‌بودن تنظیمات Normal تراشه‌ی سامسونگ به ۱۰۹ فریم‌برثانیه می‌رسد؛ درحالی‌که اسنپدراگون در شرایطی مشابه به ۱۳۹،۲۵ فریم‌برثانیه دست می‌یابد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات