های سیلیکون پردازنده سیگنال تصویر Yueying را با هدف افزایش وضوح تصاویر رونمایی کرد

دوشنبه ۶ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
های سیلیکون پردازنده‌ی سیگنال تصویر جدیدی رونمایی کرده است که ثبت تصاویر هوشمندتر با وضوح بیشتر را در شرایط نوری نامناسب نوید می‌دهد.
تبلیغات

های سلیکون واحد طراحی تراشه‌های هواوی محسوب می‌شود که اخیرا به‌سبب تحریم‌های ایالت متحده‌ی آمریکا فعالیت‌هایش کمتر از گذشته شده است. بااین‌حال، های سلیکون در نمایشگاه امنیت چین پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) جدیدی رونمایی کرد که شاید بتوان آن را دستاوردی درخورتوجه برای هواوی و محصولات آینده این شرکت دانست.

های سیلیکون موتور ISP جدید را Yueying می‌نامد که قدرتش را از هوش مصنوعی می‌گیرد و احتمالا در نسل جدیدی از محصولات IoT (اینترنت اشیاء) تعبیه خواهد شد. از قرار معلوم، هوش مصنوعی در موتور ISP یادشده برای اطمینان از کیفیت تصویر و ایجاد معیار جدیدی برای تصویربرداری مبتنی‌بر هوش مصنوعی کاملا یکپارچه شده است و پیشرفت‌هایی برای ثبت تصویر هوشمندتر و واضح تر در هر صحنه امکان‌پذیر می‌کند.

افزون‌براین، های سیلیکون قابلیت‌های ISP جدید را در تعدادی آزمایش‌ برجسته کرده است. کانون توجه این آزمایش‌ها بر کاهش نویز فوق‌العاده شارپ‌سازی هوشمندانه تصاویر در صحنه‌های بسیار کم نور معطوف بود و نشان می‌داد که در چنین سناریویی حتی نمی‌توان به‌درستی اشیاء و شکل کلی آن‌ها تشخیص داد.

جالب است بدانید که موتور پردازش سیگنا تصویر Yueying از NPU (واحد پردازش شبکه عصبی) و VPU (واحد پردازش بُرداری) تشکیل شده است که هر دو با دیگری ادغام شده‌اند تا عملکردهای مختلف را تسهیل کنند و درعین‌حال راه‌حل‌های هوش مصنوعی را ارائه دهند.

به‌طورکلی، مشخص نیست که ISP مذکور در شرایط واقعی چه عملکردی ارائه می‌دهد و ادعاهای هواوی چقدر حقیقت دارند؛ بنابراین، بهتر است که منتظر رونمایی نخستین محصولات هواوی مجهز به این پردازنده سیگنال تصویر باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات