عملکرد پردازنده‌ی دایمنسیتی 7000 احتمالا از اسنپدراگون 870 بهتر خواهد بود

سه‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس داده‌های فاش شده از قدرت پردزاشی تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ مدیاتک، به‌نظر می‌رسد این پردازنده عملکرد بهتری نسبت به اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام دارد.
تبلیغات

انتظار می‌رود مدیاتک به‌زودی از تراشه‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ رونمایی کند. گفته می‌شود این پردازنده درواقع مدل ضعیف‌تر شده‌ی سیستم-روی-چیپ (SoC) دایمنسیتی ۹۰۰۰ است. یکی از لودهندگان قابل اعتماد خبرهای فناوری به‌نام دیجیتال‌چت استیشن به‌تازگی مشخصات فنی پردازنده‌ی مرکزی و گرافیکی دایمنسیتی ۷۰۰۰ را منتشر کرده است. اکنون وی جزئیات جدیدی از این پردازنده را نیز فاش کرده است.

به گزارش گیزموچاینا، پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ احتمالا با فرایند پنج نانومتری توسعه داده شده است. این تراشه‌ی ۸ هسته‌ای شامل چهار هسته‌ی کورتکس A78 با فرکانس کاری ۲٫۷۵ گیگاهرتز و چهار هسته‌ی کورتکس A55 با فرکانس کاری دو گیگاهرتز خواهد بود. در بخش گرافیک، این پردازنده از Mali-G510 MC6 بهره می‌برد. در یکی از گزارش‌های اخیر به این نکته اشاره شده است که دایمنسیتی ۷۰۰۰ احتمالا از گوشی‌های هوشمندی که فناوری شارژ فوق‌سریع ۷۵ وات ارائه می‌دهند پشتیبانی خواهد کرد.

گفته شده دایمنسیتی ۷۰۰۰، پس از دایمنسیتی ۹۰۰۰ بهترین پردازنده‌ی موبایلی مدیاتک خواهد بود. دیجیتال‌چت استیشن امروز اعلام کرد این پردازنده از وضوح تصویر Full HD پلاس با نرخ نوسازی ۱۶۸ هرتز یا وضوح QHD پلاس با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی خواهد کرد. همچنین انتظار می‌رود این سیستم-روی-چیپ (SoC) از حافظه‌ی رم LPDDR5 و حافظه‌ی ذخیره‌سازی UFS 3.1 پشتیبانی کند.

دایمنسیتی ۷۰۰۰ از نظر قدرت پردازشی در بنچمارک GFX ES 3.0 امتیازی شبیه امتیاز اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام به‌دست آورده است. دیجیتال‌چت استیشن امتیاز آنتوتو پردازنده‌ی دایمنسیتی ۷۰۰۰ را نیز منتشر کرده که در این بنچمارک عملکرد تراشه‌ی مدیاتک نسبت به اسنپدراگون ۸۷۰ بهتر است. تا این لحظه هیچ جزئیاتی درمورد تاریخ معرفی تراشه‌ی جدید مدیاتک در دسترس نیست. از آنجا که دایمنسیتی ۹۰۰۰ به‌تازگی معرفی شده است، مدیاتک برای معرفی پردازنده‌ی بعدی خود در تاریخ ۱۶ دسامبر (۲۵ آذر ۱۴۰۰) رویدادی اختصاصی در چین برگزار خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات