مدیاتک اکنون بزرگ‌ترین سازنده‌ی تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در جهان است

جمعه ۲۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس اعلام مدیرعامل مدیاتک، این برند تایوانی اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی پردازنده‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند در جهان است.
تبلیغات

کوالکام و مدیاتک از سال‌ها قبل، به‌عنوان رقبای شناخته‌ شده‌ی حوزه‌ی تراشه‌های مخصوص گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شوند. در این رقابت، کوالکام معمولا شرکت پیشرو بوده است، اما حالا مدیاتک عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سیستم-روی-چیپ (SoC) جهان را از آن خود کرده است.

به‌ گزارش گیزموچاینا، ریک تسای، مدیرعامل مدیاتک در رابطه با این موضوع گفت:

ما اکنون بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی سیستم-روی-چیپ (SoC) گوشی‌های هوشمند در سطح جهان هستیم. ما همچنان به افزایش سهم خود در همه‌ی نواحی جهان ادامه خواهیم داد.

تسای این توضیحات را در کنفرانس سرمایه‌گذاران مدیاتک که اخیرا در تایوان برگزار شده است، اعلام کرد. به‌نظر می‌رسد این شرکت رشد زیادی داشته است که این موضوع علاوه‌بر کاهش میزان وابستگی به سایر شرکت‌ها، به افزایش عرضه‌ی پردازنده‌های این شرکت به مشتریان چینی کمک کرده است. مدیرعامل این برند تایوانی اعلام کرده است که سهم بازار گوشی‌های هوشمند اندرویدی که از تراشه‌های مدیاتک بهره می‌برند در سال جاری در بازار آمریکا از ۲۵ درصد عبور خواهد کرد.

مدیاتک تراشه‌های موبایلی خود را تقریبا به همه‌ی تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان عرضه می‌کند. این درحالی است که برخی از تولیدات این شرکت مثل پردازنده‌های 5G سری دایمنسیتی، در برخی از گوشی‌های پرچم‌دار بازار نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به اعلام EETimesAsia، رشد مدیاتک به عملکرد قدرتمند این شرکت در حوزه‌ی 5G مرتبط است. پردازنده‌های 5G این شرکت باعث شده تا مدیاتک اکنون به یکی از بزرگان این حوزه تبدیل شود.

۵۶ درصد از درآمد مدیاتک در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۱ از بخش تراشه‌های موبایلی این شرکت به‌دست آمده است. این آمار نسبت به بازه‌ی زمانی مشابه سال قبل حدود ۷۲ درصد رشد کرده است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن، افزایش تقاضا برای پردازنده‌های 5G بوده است. تسای همچنین معتقد است که مدیاتک می‌تواند با بهره گرفتن از معماری اختصاصی و بهینه‌ی چهار نانومتری TSMC، در بخش 5G رشد بیشتری داشته باشد.

نظر شما در مورد عملکرد مدیاتک چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات