مشخصات احتمالی اسنپدراگون 898 و دایمنسیتی 2000 منتشر شد؛ هسته‌ی اصلی کورتکس X2 و تولیدشده با فرایند ۴ نانومتری

پنج‌شنبه ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به ادعای یک افشاگر چینی، هسته‌ی اصلی اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ از نوع کورتکس X2 خواهد بود که در کنار آن، سه‌ هسته‌ی کورتکس A719 و چهار هسته‌ی کم‌مصرف دیگر تعبیه شده است.
تبلیغات

افشاگر معروف چینیِ خبرهای فناوری، دیجیتال چت استیشن، برخی از مشخصات کلیدی احتمالی تراشه‌های مورد انتظار اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام و دایمنسیتی ۲۰۰۰ مدیاتک را در ویبو منتشر کرد. این دو تراشه، در واقع پرچم‌داران بعدی کوالکام و مدیاتک در حوزه‌ی پردازنده‌های موبایل محسوب می‌شوند. پیش از این برخی از ویژگی‌های این تراشه‌ها فاش شده بود و حالا مشخصات کامل‌تری از آن‌ها در دسترس قرار گرفته است.

به گزارش گیزموچاینا، پردازنده‌ی مرکزی اسنپدراگون ۸۹۸ از هشت هسته بهره خواهد برد. هسته‌ی اصلی این تراشه از نوع کورتکس X2 است و در کنار آن سه هسته‌ی کورتکس A719 با فرکانس کاری ۲٫۵ گیگاهرتز تعبیه شده است. این تراشه همچنین چهار هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A510 دارد. پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸، آدرینو ۷۳۰ است. این تراشه با فرایند چهار نانومتری سامسونگ تولید شده است.

از سوی دیگر، دایمنسیتی ۲۰۰۰ مشخصاتی مشابه اسنپدراگون ۸۹۸ ارائه خواهد داد. این پردازنده از یک هسته‌ی اصلی کورتکس X2 و سه هسته‌ی کورتکس A719 بهره خواهد برد؛ ولی فرکانس کاری آن‌ها روی ۲٫۸۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. این تراشه همچنین از چهار هسته‌ی کم‌مصرف کورتکس A510 بهره می‌برد. پردازنده‌ی گرافیکی دایمنسیتی ۲۰۰۰، Mali-G710 MC10 است. این تراشه با فرایند چهار نانومتری TSMC تولید شده است که فناوری آن به فرایند چهار نانومتری سامسونگ شباهت دارد.

البته هنوز برخی از ویژگی‌های اسنپدراگون ۸۹۸ و دایمنسیتی ۲۰۰۰ را نمی‌دانیم؛ ولی به نظر می‌رسد با نزدیک‌تر شدن به زمان معرفی رسمی این دو تراشه، اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها در دسترس قرار بگیرد.

نظر شما در مورد این دو تراشه‌ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات