TSMC و سونی ۷ میلیارد دلار برای کارخانه جدید تراشه خود در ژاپن سرمایه گذاری می‌کنند

چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
دو شرکت سونی و TSMC مبلغ درخورتوجه هفت میلیارد دلار در کارخانه‌ی جدید تولید تراشه‌های این شرکت در ژاپن، سرمایه‌گذاری خواهند کرد.
تبلیغات

TSMC اوایل هفته‌ی جاری اعلام کرد که مبلغ هفت میلیارد دلار آمریکا را در کارخانه‌ی جدید تولید تراشه‌های خود که قرار است در ژاپن ساخته شود، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

به گزارش گیزموچاینا، کارخانه‌ی جدید تولید تراشه‌ی TSMC، گامی بزرگ بزرگ برای این شرکت محسوب می‌شود. این اولین‌بار است که تولید محصولات نیمه‌هادی این شرکت به خارج از تایوان منتقل خواهد شد. شایان ذکر است، TSMC قصد دارد در این زمینه با سونی همکاری کند. در واقع قرار است سونی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار در این کارخانه سرمایه‌گذاری کند. طبق گزارش‌های قبلی، این کارخانه‌ی جدید همچنین وظیفه‌ی تأمین تراشه‌های مورد نیاز برای حسگرهای تصویری مشهور سونی را به عهده خواهد داشت.

به گزارش رویترز، ساخت کارخانه‌ی جدید تراشه، از سال آینده‌ی میلادی آغاز خواهد شد. درحالیکه انتظار می‌رود تولید اولین قطعات در این مرکز از اواخر سال ۲۰۲۴ آغاز شود. سونی و TSMC در بیانه‌ای مشترک اعلام کردند که انتظار می‌رود این کارخانه به‌طور مستقیم حدود ۱۵۰۰ شغل حرفه‌ای در حوزه‌ی فناوری‌های پیشرفته ایجاد کند و ظرفیت تولید ماهانه‌ ان نیز ۴۵ هزار ویفر ۱۲ اینچی خواهد بود. علاوه‌براین، این سایت، تراشه‌های ۲۲ نانومتری و ۲۸ نانومتری فناوری‌هایی که به تراشه‌های تخصصی نیازد دارند را تولید خواهد کرد.

این پروژه همچنین از حمایت بزرگ دولت ژاپن برخوردار است، اگرچه فعلا مشخص نیست که آیا این حمایت، شامل تأمین مالی خواهد بود یا خیر. با این‌حال، می‌دانیم که مقاامات وزارت صنعت ژاپن این رویداد را موفقیت‌آمیز می‌دانند زیرا آن‌ها به‌دنبال ورود کارخانه‌ی TSMC به این کشور هستند.

در شرایطی که جهان با کمبود تراشه‌ها مواجه شده است و زنجیره‌های تأمین این قطعات پایداری ندارد، تقاضا برای اجزای کلیدی تولید همچنان درحال افزایش است. بنابراین، ژاپن احتمالا از تأسیس این کارخانه‌ی جدید تولید تراشه، سود خواهد برد.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات