عکس یک گوشی مجهز به اسنپدراگون 898 فرکانس کاری آن را تأیید می‌کند

پنج‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
براساس تصویر فاش‌شده از یک گوشی واقعی مجهز به اسنپدراگون ۸۹۸، نوع هسته‌ها و فرکانس کاری این تراشه تأیید شد.
تبلیغات

تصویری از یک گوشی مجهز به تراشه‌ی مورد‌انتظار SM8450 کوالکام که آن را با نام اسنپدراگون ۸۹۸ می‌شناسیم، فاش شده است. این پردازنده در‌واقع نسل جدید اسنپدراگون ۸۸۸ خواهد بود. در تصویر یاد‌شده، اپلیکیشن Device info HW در حال اجرا است که مشخصات فنی تراشه‌ی پرچم‌دار بعدی کوالکام را تأیید می‌کند.

به‌گزارش جی‌اس‌ام آرنا، هسته‌ی اصلی این پردازنده از نوع کورتکس X2 خواهد بود که فرکانس کاری آن روی ۳/۰ گیگاهرتز تنظیم شده است. این تراشه‌ همچنین به سه هسته‌ی کورتکس A710 با فرکانس کاری ۲/۵ گیگاهرتز مجهز خواهد بود و در‌نهایت چهار هسته‌ی بهینه از نوع کورتکس A510، پیکربندی اسنپدراگون ۸۹۸ را تکمیل می‌کند. این اطلاعات دقیقا با آنچه در گزارش‌های اخیر اعلام شده بود، مطابقت دارد.

درحالی‌که بیشتر تراشه‌های پرچم‌دار نسل بعدی از ساختار پردازشی مرکزی مشابه بهره می‌برند، ممکن است تراشه‌ی گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ آدرینو ۷۳۰ باشد. ما هنوز نمی‌دانیم که باید انتظار چه عملکردی از این پردازنده داشته باشیم، اما به‌ احتمال زیاد نسبت به آدرینو ۶۶۰ بهبودهایی روی آن اعمال خواهد شد که با توجه به فرایند چهار نانومتری سامسونگ، عملکرد آن حدود ۲۰ درصد بهتر خواهد بود.

اگرچه مشخصات مربوط به مودم 5G این تراشه در این تصویر فهرست نشده است، گفته می‌شود این پردازنده از مودم X65 5G بهره خواهد برد که حداکثر سرعت آن از نظر تئوری به ۱۰ گیگابیت‌‌بر‌‌‌ثانیه خواهد رسید.

حال این سؤال مطرح می‌شود که گوشی نشان‌داده‌شده در تصویر مربوط به کدام برند است؟ پیش‌از‌این شاهد یک گوشی از شرکت ویوو بوده‌ایم که براساس مشخصات فاش‌شده‌ی این دستگاه در گیک‌بنچ، پردازنده‌ی اصلی آن اسنپدراگون ۸۹۸ بود. با‌این‌حال، برخی منابع اعلام کرده‌اند که این تصویر مربوط به گوشی شیائومی ۱۲ است. البته تصاویر دیگری از شیائومی ۱۲ فاش شده است؛ ولی هنوز مشخص نیست که آیا این تصویر نیز مربوط به گوشی مذکور است یا خیر.

نظر شما کاربران زومیت در‌مورد اسنپدراگون ۸۹۸ چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات