بنچمارک‌های اولیه اسنپدراگون 898 در گیک‌بنچ مشاهده شدند

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام در اولین بنچمارک‌های گیک بنچ، امتیاز ۷۲۹ را در بخش پردازش تک‌هسته‌ای و امتیاز ۱۹۱۹ را در بخش چندهسته‌ای به‌دست آورده است.
تبلیغات

در فاصله‌ چند ماه تا معرفی اسنپدراگون ۸۹۸، تراشه پرچم‌دار کوالکام، اولین بنچمارک‌های گیک‌بنچ این تراشه دیده شد. در بنچمارک‌های منتسب به اسنپدراگون ۸۹۸، امتیاز تراشه در پردازش‌های تک‌‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به‌ترتیب ۷۲۰ و ۱۹۱۹ قید شده است؛ درحالی‌که پیش‌‌تر در بررسی گلکسی زد فولد ۳ امتیازهای ۱۱۳۷ و ۳۴۵۹ را برای تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ به‌دست آورده بودیم. بنابراین، احتمالا هسته‌های به‌کاررفته در نسخه ابتدایی اسنپدراگون ۸۹۸ فرکانس به‌مراتب کمتری درمقایسه‌با نسل گذشته داشته‌اند. این در حالی است که گفته می‌شود در فرکانس کاری برابر، عملکرد هسته Cortex-X2 به‌کاررفته در اسنپدراگون ۸۹۸ حدودا ۱۶ درصد بهتر از Cortex-X1 خواهد بود.

این بنچمارک روی گوشی ویوو با شماره‌مدل V2102A اجرا شده است و به‌نظر می‌رسد نمونه‌ای اولیه باشد که هسته‌های پردازنده آن در سرعت کلاک پایین کار می‌کنند.

نتایج اسنپدراگون ۸۹۸ در گیک بنچ

تراشه پرچم‌دار کوالکام از هشت هسته پردازشی استفاده می‌کند و فرکانس پایه آن حدود ۱٫۷ گیگاهرتز است. افشاکننده معروف، Digital Chat Station، می‌گوید که عملکرد تراشه در زمان تولید انبوه بیشتر خواهد شد. البته بهبود در این بخش مصرف انرژی را نیز تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و باعث افزایش توان موردنیاز تراشه می‌شود.

همان‌طورکه پیش‌تر هم شنیده بودیم، تولید اسنپدراگون ۸۹۸ بین سامسونگ و TSMC تقسیم خواهد شد. درواقع، سامسونگ مدل پایه و TSMC نیز نسخه ۸۹۸ پلاس را خواهند ساخت. درحال‌حاضر، گفته می‌شود که نسل جدید تراشه پرچم‌دار کوالکام دسامبر امسال در رویداد Summit کوالکام رسما رونمایی و در سه‌ماهه دوم سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد. نکته جالب اینکه نام ویوو در میان اولین شرکت‌هایی دیده می‌شود که گوشی پرچم‌دارشان را به اسنپدراگون ۸۹۸ مجهز کرده‌اند.

دیدگاه شما کاربران زومیت درباره عملکرد اولیه اسنپدراگون ۸۹۸ در بنچمارک‌های گیک‌بنچ چیست؟ فکر می‌کنید تا پیش از معرفی رسمی، نمایشی از قدرت واقعی این تراشه را شاهد باشیم؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات