کوالکام نیز به ترند «پرچم قرمز» توییتر پیوست

جمعه ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام برای نشان دادن نارضایتی خود نسبت به تراشه جدید Google Tensor، به ترند «پرچم قرمز» توییتر پیوست.
تبلیغات

اکنون که پیکسل ۶ در راه است، کاربران فضای مجازی هیجان زیادی درباره قابلیت‌های تراشه جدید Google Tensor دارند. بااین‌حال، کوالکام چندان ازین مسئله هیجان‌زده نیست؛ زیرا گوگل ممکن است این شرکت تولیدکننده تراشه را از زنجیره تأمین گوشی‌های پیکسل حذف کند تا خودش قطعات جدید محصولات را طراحی و به‌واسطه کارخانه‌های ریخته‌گری سامسونگ تولید کند.

به گزارش اندروید سنترال، کوالکام به‌تازگی در ترند «پرچم‌ قرمز» شرکت کرده است. اگر درباره این ترند اطلاعی ندارید، در ادامه به صورت مختصر ماجرای آن را شرح می‌دهیم. در این ترند کاربران از ایموجی پرچم قرمز استفاده می‌کنند تا علائم هشداردهنده موجود در شخصیت افراد و روابط (عاطفی، کاری، دوستانه و موارد دیگر) را نشان دهند. در این مورد خاص، پرچم قرمز تراشه Google Tensor است.

"We've decided to make our own smartphone SoC instead of using Snapdragon" 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩— Snapdragon (@Snapdragon) October 13, 2021

(ترجمه: ما تصمیم داریم به جای استفاده از اسنپدارگون، SoC تلفن هوشمند خود را بسازیم.)

درحالی‌که کوالکام در توییت خود مستقیماً از گوگل نام نمی‌برد، اما به وضوح این غول موتور جست‌وجو را هدف گرفته است. حتی سامسونگ که تراشه اگزینوس داخلی خود را برای مدل‌های بین‌المللی می‌سازد، از کوالکام در بهترین گوشی‌های اندرویدی خود برای مناطق خاص استفاده می‌کند.

همان‌طور که یکی از کارکنان اندروید سنترال اشاره می‌کند، عجیب است با وجود اینکه شایعه شده پیکسل ۶ چهار سال به‌روزرسانی سیستم‌عاملی و پنج سال پچ‌ امنیتی دریافت می‌کند، باز هم کوالکام این شرکت هدف توییت طعنه‌آمیز خود قرار داده است. در همین حال، حتی بهترین تلفن‌های کوالکام نیز حداکثر چند سال به‌روز‌رسانی و پچ امنیتی دریافت کرده‌اند.

با این اوصاف، کوالکام شرایط خود را با معرفی اسنپدراگون ۸۸۸، که از حداکثر چهار نسخه اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی پشتیبانی می‌کند، بهبود داده است. البته باید منتظر ماند و شرایط را پس از معرفی رسمی پیکسل ۶ بررسی کرد، اما به نظر می‌رسد که دور شدن از کوالکام بهترین تصمیم برای گوگل به منظور استفاده کامل از سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای خود بوده است.

البته باید به این نکته توجه داشت که گوگل به‌طور کلی کوالکام را کنار نمی‌گذارد، زیرا این دو شرکت برای پشتیبانی از اندروید به همکاری خود ادامه می‌دهند. کوالکام تاکنون قطعات تمام پیکسل‌های گوگل را تأمین کرده و طبیعی به‌نظر می‌رسد که کمی از تصمیم گوگل برای پیکسل ۶ دلخور شود.

دیدگاه شما همراهان زومیت درباره تراشه Google Tensor و تصمیم این شرکت برای کنار گذاشتن کوالکام چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات