پیش‌بینی افزایش قیمت تراشه‌های 4G در پی افزایش تقاضا

یک‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
تحلیلگران صنعت نیمه‌هادی می‌گویند وضعیت عرضه و تقاضا احتمالا به افزایش قیمت تراشه‌های 4G منتهی می‌شود. در همین حین، پیش‌بینی می‌شود قیمت تراشه 5G کاهش پیدا کند.
تبلیغات

به ادعای شماری از فعالان صنعت قطعات نیمه‌هادی، افت قیمت تراشه‌های 5G قرار است در نیمه دوم سال جاری میلادی ادامه پیدا کند و در همین حین، افزایش پیوسته قیمت تراشه‌های 4G را شاهد باشیم. به‌نوشته GSMArena، دلیل بروز این اتفاق چندان پیچیده نیست: تقاضا برای تراشه‌های 4G همچنان زیاد است؛ اما میزان تولید آن‌ها کمتر می‌شود.

بر کسی پوشیده نیست تولیدکنندگان سخت‌افزار در‌حال‌حاضر بخش اعظم تلاش‌هایشان را معطوف تولید تراشه‌های 5G کرده‌اند و در این راه، از کوالکام و مدیاتک کمک می‌گیرند؛ دو شرکتی که در همه بازه‌های قیمتی تراشه 5G دارند.

این موضوع باعث شده است ظرفیت شرکت‌های تولیدکننده ویفرهای 4G کم‌کم پر شود و در نتیجه این اتفاق، قیمت‌ها افزایش یابد. درحقیقت ازآنجاکه اکثر بازارها همچنان متکی به شبکه 4G هستند، گوشی‌های مجهز به 4G سود بیشتری عاید دلالان می‌کنند. منابعی از چین اعتقاد دارند تقاضا برای گوشی‌های هوشمند 5G قرار است در دو تا سه سال آینده بسیار افزایش یابد و هر سال دو برابر شود.

دیدگاه شما کاربران زومیت در این زمینه چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات