فناوری 4G چطور دنیای ما را دگرگون کرد؟

جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
فناوری 5G در حال باز کردن پای خود به دنیای ما است. حالا زمان مناسبی است تا به مرور آنچه 4G برای ما به ارمغان آورد، بپردازیم.
تبلیغات

با گسترش نسل پنجم شبکه تلفن همراه، هیجان ما هم درباره اینکه 5‌G چطور قرار است همه ابعاد زندگیمان را دست‌خوش تغییر کند، بیشتر و بیشتر شده است.

با وجود تمام بحث‌های داغ پیرامون فناوری 5‌G، نباید فراموش کرد، موتور محرک کسب‌و‌کار‌های فعلی و پدیده ای که مسیر‌های تازه‌ای برای توزیع عادلانه‌تر سرمایه، پیش روی ما قرار داد، 4‌G بوده است.

در این نوشته، به مرور مهم‌ترین تغییراتی که فناوری 4‌G در دنیای ما ایجاد کرده است، می‌پردازیم.

صنعت سرگرمی همراه

استریم ویدیو

قطعا بزرگ‌ترین میراث 4‌G، افزایش دسترسی به سرویس‌های استریم محتوا است. امروزه می‌توانید یک فیلم کامل را آنلاین تماشا کنید یا پخش زنده یک رویداد ورزشی را بدون نیاز به اتصال به شبکه وای‌فای، با سرعت بالا دنبال کنید.

در دنیایی که کاربران به دنبال راحتی هرچه بیشتر هستند، 4‌G به سرویس‌هایی مثل نتفلیکس و دیزنی پلاس کمک کرده است تا محتوا را هر جایی که هستید، به دست شما برسانند. همچنین شما می‌توانید ویدئو‌های شبکه‌های اجتماعی را با کمترین تأخیر تماشا کنید؛ یا به پادکست‌ها و آلبوم‌های موسیقی مورد علاقه‌تان، بدون اینکه آن‌ها را از قبل دانلود کرده باشید، گوش کنید.

رشد بی‌سابقه سرویس‌های تسهیل کننده زندگی

اوبر

در کنار تأثیر 4‌G بر اشخاص، کسب‌و‌کار‌ها هم رشد بی سابقه‌ای زیر چتر سرعت بیشتر آن تجربه کردند. سرویس‌هایی که با هدف تسهیل زندگی روزمره افراد شکل گرفتند، بیش از سایر کسب‌و‌کار‌ها از این فضا سود بردند.

اوبر از گسترش 4‌G، به خوبی بهره برد. این موضوع در مورد رقبای آن (مانند لیفت) هم صادق است.

این شرکت‌ها تأثیری فراتر از کمک به مردم برای کرایه سریع و ارزان تاکسی ایجاد کردند. در نتیجه‌ی فعالیت آن‌ها، بسیاری از مردم توانستند برای خود درآمد جانبی کسب کنند یا زمان بیشتری را با خانواده خود سپری کنند.

اینترنت تلفن همراه سریع‌تر

اینستاگرام

نمی‌توان بدون در نظر گرفتن خود دستگاه‌های همراه، از تأثیر تغییر نسل چهارم شبکه تلفن همراه بر دنیا صحبت کرد. سخت افزار سریع‌تر، باعث افزایش سرعت ارتباطات شد.

به کمک 4‌G، کاربران می‌توانند بدون نیاز به اتصال به اینترنت خانگی، با دوستان خود بر بستر فیس‌تایم و سایر اپلیکیشن‌های تماس ویدیویی، ارتباط برقرار کنند. اشتراک‌گذاری تصاویر بسیار آسان‌تر شد و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و سنپ‌چت مورد استقبال قرار گرفتند.

همچنین اینترنت سریع‌تر باعث شد، کاربران بتوانند برای بسیاری از نیاز‌هایشان، لپ‌تاپ را با تلفن هوشمند جایگزین کنند. دانلود و استفاده از اپلیکیشن‌ها، جست و جوی وب به‌دنبال پاسخ‌های سریع و دسترسی به طیف گسترده‌ای از اطلاعات به‌لطف 4‌G در هر موقعیت مکانی‌ای ممکن شد.

روش‌های جدید برای خرید

amazon

طبق پیش‌بینی‌ها، تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی، خرید اینترنتی با دستگاه‌های موبایل، ۴۵ درصد از کل سهم بازار تجارت الکترونیکی ایالات متحده (به ارزش ۲۸۴ میلیارد دلار) را تشکیل می‌دهد. شاید همه‌گیری کووید-19 را بتوان شتاب‌دهنده روندی که از پیش شروع شده بود دانست؛ با این حال نمی‌توان نقش 4‌G را نادیده گرفت.

با استفاده از 4‌G کاربران می‌توانند بدون نیاز به انتظار برای اتصال به وای‌فای یا رایانه خود، شروع به خرید کنند. آن‌ها می‌توانند مشخصات کارت اعتباری خود را وارد کنند یا با استفاده از گوگل پی یا اپل پی خرید خود را نهایی کنند.

4‌G خرید حضوری را هم متحول کرده است. حالا شما می‌توانید به یک فروشگاه بروید، کالای مورد نظرتان را در اینترنت جست و جو کنید و اگر قیمت آن در فروشگاه‌های اینترنتی ارزان‌تر بود, سفارش خود را آنلاین ثبت کنید.

ایجاد فرصت‌های جدید

Celebrate growth

4‌G همان‌قدر که به رشد استارتاپ‌های چند میلیارد دلاری کمک کرده است، به سایر کارآفرینان هم کمک کرده تا اسم و رسمی برای خود دست و ‌پا کنند. شما به کمک تلفن هوشمندتان به هر چیزی که برای راه‌اندازی کسب و کارتان نیاز داشته باشید، دسترسی دارید. مانند:

  • مقالات و ویدئو‌های آموزشی مرتبط با صنعت مورد نظر و چگونگی مدیریت کسب و کارتان.
  • راه اندازی وب سایت
  • استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای معرفی محصول یا خدماتتان

با دسترسی به وسیله ساده‌ای مانند تلفن هوشند، 4‌G به بسیاری از مردم اجازه می‌دهد تا زندگی ای که دوست دارند را بسازند و برای بسیاری دیگر بستری جهت رشد جایگاه اقتصادی-اجتماعیشان فراهم می‌کند.

4‌G مسیر را برای تغییرات بزرگ‌تر هموار کرده است

4‌G زندگی بسیاری از مردم را به گونه‌ای متحول کرده است که حتی یک دهه پیش نمی‌شد آن را تصور کرد. کاربران می‌توانند هر زمان، هر چیزی را که نیاز داشتند، آنلاین بخرند. می‌توانند تاکسی آنلاین کرایه کنند یا بلیت هواپیما و قطار را بدون حضور در ایستگاه یا استفاده از لپ‌تاپ خود، تهیه کنند.

این تکنولوژی به مشاغل زیادی کمک کرده که رشد کنند، درحالی‌که بدون آن ممکن بود با شکست مواجه شوند. در عین حال، برای مسیر رفت‌و‌آمد شما به محل کار هم گزینه‌های بیشتری برای سرگرمی آماده کرده است.

جهش از 3‌G به 4‌G چشمگیر بوده و زندگی ما را متحول کرده است، حالا باید منتظر تغییرات بزرگ‌تری در جهش از 4‌G به 5‌G باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات