گوگل تصاویر رندر پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو را به نمایش گذاشت

سه‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقیقه
گوگل تصاویر رندر رسمی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را به نمایش گذاشته است. این گوشی‌های 5G به تراشه اختصاصی ساخت گوگل مجهز خواهند بود.
تبلیغات

گوگل گوشی‌های پرچم‌دار پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را با انتشار  تصاویر رندر رسمی به نمایش گذاشت. پیش از این گوگل مانند بیشتر تولیدکنندگان گوشی از تراشه‌های ساخت کوالکام استفاده می‌کرد؛ اما حالا از تراشه اختصاصی برای قدرت بخشیدن به پرچم‌دارهای جدیدش استفاده می‌کند. این تراشه به گوگل اجازه می‌دهد برای پیاده‌سازی قابلیت‌های مورد نظرش، قدرت شخصی‌سازی بیشتری در اختیار داشته باشد.

تراشه جدید که با نام تنسور (Tensor) شناخته می‌شود، قدرت محاسبات و پردازش‌های مربوط به تصویربرداری و قابلیت‌های ویدیویی پیکسل‌ها را که پیش از این در مقایسه با رقبا ضعیف‌تر بود افزایش می‌دهد و ظاهرا گوگل قصد دارد از این تراشه برای رقابت با سایر بازیگران بازار گوشی‌ پریمیوم استفاده کند.

 تراشه جدید اختصاصی را شاید بتوان تنها تغییر سخت‌افزاری پیکسل ۶ و ۶ پرو دانست. در واقع بیشترین تغییری که این گوشی‌ها جلب توجه می‌کند، نوار مشکی دوربین است که تمام عرض قسمت بالای پنل پشتی را در بر می‌گیرد. برای مقایسه بد نیست به این نکته اشاره کرد که دوربین مدل قبلی پیکسل در یک ماژول مربعی و در گوشه سمت چپ بالا جای گرفته است.

حسگر دوربین هر دو گوشی جدید گوگل، ۱۵۰ درصد نور بیشتری نسبت به حسگرهای پیکسل ۵ جذب می‌کند و در کنار آن، یک لنز فوق عریض و یک لنز تله‌فوتو با قدرت زوم اپتیکال ۴ برابری قرار داده شده است. نکته چشم‌نواز دیگر در گوشی‌های جدید پیکسل، رنگ‌های متنوع و پاستلی آن‌ها است که از سبز و آبی تا صورتی و زرد را شامل می‌شود. پیکسل ۶ به نمایشگر ۶٫۴ اینچی مجهز شده است و پیکسل ۶ پرو نمایشگر ۶٫۷ اینچی دارد که هر دو نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و حسگر اثر انگشت زیر پنل دارند. برای مقایسه، ابعاد نمایشگر پیکسل ۵ برابر ۶ اینچ است.

سری پیکسل ۶ از جهات بسیاری برای گوگل اهمیت دارد. این شرکت سعی دارد جایگاه خود را در بازار گوشی‌ پریمیوم به تثبیت برساند؛ اما هنوز موفق نشده است آن‌طور که باید در این مسیر به موفقیت برسد. این در حالی است که گوگل از لحاظ نرم‌افزاری سلطه کاملی بر بازار گوشی‌ هوشمند دارد و تقریبا ۹۰ درصد گوشی‌های هوشمند موجود در بازار از اندروید استفاده می‌کنند.

مدیران گوگل این شکست سخت‌افزاری را حاصل سلطه رقبای قدرتمندی همچون سامسونگ و اپل می‌دانند؛ مثلاً در آمریکا تابه‌حال هیچ شرکتی نتوانست است با این دو شرکت در بازار گوشی‌ پریمیوم رقابت کند. در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۲۱، پیکسل تنها ۰٫۷ درصد سهم بازار را در اختیار داشت که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افت ۰٫۵ درصدی نشان می‌داد. البته این شرکت در تصمیم خود برای رقابت در این بازار سخت همچنان مصمم به نظر می‌رسد.

هنوز قیمت و تاریخ عرضه نسل جدید گوشی‌های پرچم‌دار گوگل مشخص نشده است؛ اما با توجه به اینکه این شرکت نسل جدید را در رده گوشی‌ پریمیوم عرضه می‌کند، احتمالا با قیمتی بیشتر از ۱۰۰۰ دلار طرف خواهیم بود.

با این اوصاف، نظر شما در مورد پیکسل ۶ و ۶ پرو و تغییرات طراحی و سخت‌افزاری این نسل از گوشی‌های گوگل چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات