شایعه: سامسونگ به دنبال استخدام مهندسان سابق AMD و اپل برای طراحی پردازنده است

شنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
در صورت صحت داشتن شایعات، سامسونگ به دنبال جمع‌آوری تیمی از مهندسان سابق اپل و AMD است تا بار دیگر روی طراحی پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده تمرکز کند.
تبلیغات

چندی پیش خبری منتشر شد که سامسونگ بخش طراحی پردازنده‌ی خود را تعطیل کرده است. دلیل این اقدام در گزارش‌هایی مطرح شد که گویا سران شرکت کره‌ای از عملکرد هسته‌های Mongoose در برابر هسته‌های ARM رضایت ندارند. کوالکام مدتی است که استفاده از هسته‌ی شخصی‌ساز شده را کنار گذاشته و انتظار می‌رفت  سامسونگ نیز چنین سیاستی در پیش بگیرد؛ اما گزارش‌ها از تغییر سیاست هر دو شرکت در آینده‌ای نزدیک خبر می‌دهند.

GSMArena گزارش می‌دهد که سامسونگ به دنبال استخدام مهندسان سابق شرکت‌های مطرحی مانند اپل و AMD است تا بخش طراحی پردازنده خود را توانمندتر از گذشته کند. نام‌هایی که در فهرست شرکت کره‌ای قرار دارند، شامل فردی می‌شوند که نقش مهمی در طراحی تراشه‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی اپل داشته است. در گزارش ذکر شده که این فرد از شرکت کره‌ای خواسته  است مدیریت تیم جدید طراحی پردازنده‌های سامسونگ را به عهده بگیرد و نه‌تنها تیم به‌صورت مستقل فعالیت کند، بلکه جذب نیروهای جدید نیز تحت نظارت مهندس ارشد سابق اپل صورت بگیرد.

طبق گفته‌ها سامسونگ رضایتی از عملکرد هسته‌های جدید سری کورتکس ایکس ندارد و به دنبال هسته‌های سریع‌تر و توانمندتری است. شرکت کره‌ای در حال حاضر با گوگل برای ساخت تراشه‌ای شخصی‌سازی‌شده همکاری می‌کند و همچنین در نظر دارد با کمک AMD پردازنده‌های گرافیکی مبتنی بر معماری RDNA2 را به تراشه‌های سری اگزینوس بیاورد.

گزارش‌هایی نیز وجود دارد که کوالکام می‌خواهد پردازنده‌ی شخصی‌سازی‌شده خود را به‌زودی معرفی کند. این پردازنده توسط شرکتی به نام Nuvia طراحی خواهد شد که توسط مهندسان سابق اپل تأسیس شده است؛ مهندسانی که در گذشته روی طراحی تراشه‌هایی مانند M1 ،A14 و مدل‌های پیشین اپل فعالیت داشتند. توانایی بالای اعضای Nuvia سبب شده  است کوالکام به دنبال خرید این شرکت باشد.

 شایعات مطرح‌شده به معنی قطعی بودن معرفی پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده‌ی کوالکام و سامسونگ نیست. سامسونگ طبق گزارش‌ها در حال جمع‌آوری تیم حرفه‌ای است و گفته می‌شود Nuvia  روی پردازنده‌ای برای سرور کار می‌کند. در واقع تا زمان رسیدن هر یک از دو شرکت به مرحله‌ای که بتوانند تراشه‌ای توانمند با پردازنده‌های شخصی‌سازی‌شده برای گوشی‌ هوشمند معرفی کنند زمان قابل توجهی وجود دارد و انتظار می‌رود سامسونگ و کوالکام همچنان از محصولات آرم استفاده کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات